Biggest Loser

Publicerat 2013-04-08 21:37:26 | i kategori Blandat,

Jag sitter och tittar på Biggest Loser. Det är ett program jag brukar följa. Alla människor har en historia och orsaker till övervikten. Men alla har samma mål och ett jävlar anamma att vara med i ett tvprogram, visa upp sina brister för att lyckas med det de helst vill. Jag har redan fällt en tår. Jag beundrar dessa människor som tagit till sig verkligheten och ska nu övervinna övervikten. Vad tycker ni om programmet?
Postat av: Catharina

Jag tycker om programmet, människorna och historierna bakom övervikten.
Dock gillar jag inte vad de får äta...det är ju inte direkt LCHF...utan kaloritänk med lite fett och massa kollisar...så har det iaf varit de förra säsongerna.
Sen tror jag att de flesta av deltagarna är sockerberoende och egentligen behöver vara på ett annat ställe. Tex på kurs hos Bitten Jonsson. Maten är en liten del av problemet, tror att många inte får hjälp med den psykiska och andliga biten...Utan det är bara fokus på kalori in/ut och massa träning..tyvärr. Men jag kollar pga att deltagarnas historier berör mig!

Kram C

2013-04-09 @ 12:22:20
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nu har jag inte sett Biggest Loser på ett tag, så jag vet inte riktigt hur det är upplagt. På ANDRA serier har jag förfasat mig över hur extremt allting är, både mat och träning. Det behöver ju inte vara så extremt för att det ska fungera. Vad händer om folk inte pallar trycket? Förmodligen lägger de av helt, för att det inte verkar finnas något mellanläge. Det verkar som man MÅSTE drickas alger och andra konstigheter och man ska helst träna till man kräks, annars gills det inte!? Gillar inte den idén alls.
Vore väl bättre att lära ut ett sunt sätt att äta och leva, låta folk prova roliga träningsformer för att hitta det sätt som passar var och en, oavsett matval.
Men det var som sagt inte just den här serien, som jag inte vet så mycket om. Har aldrig gillat Biggest Loser och vet därför inte alls hur det är gjort nuförtiden. :)

2013-04-09 @ 21:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: