Dag 1 whole30

Publicerat 2013-04-18 21:29:00 | i kategori Matdagbok,

Så här tänkte jag det. Att varje dag redovisa vad jag ätit, som en matdagbok.
 
Frukost: Två fröknäcken (frön och vatten) med kokosfett och tomat och gurka. Te med kokosfett. Inte helt optimalt, då man inte ska äta bröd och efterrätter, oavsett innehåll, när man kör detta, men hade inget val)
 
Lunch: Kyckling med hemgjord aioli, två små avokados, grönsallad
 
Middag: Blandfärsbiffar och lök, stekt i kokosfett. Broccoli och tomat.
 
Kvällsfika: Blandade nötter.
 
 
Tillägg: Kommentera gärna om ni tycker något verkar fel. Eftersom jag är lite ny, och inte helt påläst, kanske jag gör misstag. Säg gärna till! :-)
Postat av: Anonym

Sv: Förstår dig verkligen Angelica! Jag i min tur hoppas att jag har såpass mycket att stå på och att samhället har förändrats när jag får egna barn i framtiden -så att jag kan ge dem naturlig och bra mat utan att möta motstånd!

Spännande med Whole30!

2013-04-18 @ 22:16:53
Postat av: Frida

Från Frida =)

2013-04-18 @ 22:18:58
URL: http://lugnochlycklig.blogspot.se
Postat av: Anonym

Förstår inte varför du ska vara så extrem och därefter leta din lycka. Vad är lycka för dig? Varför inte börja med insidan?

Svar: Vad menar du med extrem?
Angelica

2013-04-18 @ 23:53:06
Postat av: Mia

Till Anki: Kör på om du orkar. Försök att inte stressa ihjäl dig bara. Spännande projekt! :D

Till Frida: Vi har inte haft några problem alls med sonens mat. Han käkar mest LCHF hemma och "vanlig" mat på dagis och hos andra. Alla vi pratat med är nyfikna och/eller positiva. Det gäller nog att prata på rätt sätt bara, så man inte rackar ner på andras val.

Till "Anonym": Det Angelica gör är en tillfällig "kur" för att rensa kroppen och lära sig lite vad magen tål, om jag fattat rätt. Sedan är det nog vanlig LCHF som gäller, om jag känner henne rätt. :)

Svar: Tack Mia! Du är en pärla!! Älskar dig! Jag ska orka! Känner redan att magen är bättre! :-)
Angelica

2013-04-19 @ 09:37:17
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Anonym

Behöver jag ens svara..?! Läs bloggen..

Får intrycket av att du söker nåt. Emellanåt kommer inlägg som att du inte mår bra. Får bara en känsla av att allt är så hysteriskt. Du verkar lixom inte glad...

By the way: Gillar dina recept!

Svar: Jag behöver inte läsa, det är jag som har skrivit, och jag har ju ibland skrivit rakt ut att jag inte mår bra, så det är väl inte så konstigt. Jag vet ingen som alltid är glad. Och nej allt är inte hysteriskt, jag skriver inte om precis allt som händer i mitt liv faktiskt. Det här är ett sätt att återställa balansen i min kropp. Jag får se om det hjälper.
Angelica

2013-04-19 @ 22:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: