Nyfiken på träningen? :-)

Publicerat 2013-04-12 20:32:39 | i kategori Träning,

 
Någon som funderar på hur det gick med träningen idag? Blev det någon? Ja, ni med Instagram och mina vänner på facebook vet ju redan, men jag tog mig iväg till Friskis efter jobbet, som jag ville!!
 
Det blev ett medeljympapass. Det passet är verkligen bra, det är roligt och jobbigt. Men det var inte så kul idag, det är så himla tråkigt när man tappat kondis och styrka och inte orkar med allt. 
 
Det blir ofta så för mig. Jag tränar och håller igång tills jag känner mig i hyfsad form, sen lägger jag av. Och när jag börjar igen är det döjobbigt. Jag vill ju vara tillbaka i samma form som förut!!
 
Jaja, om jag bara håller igång så är jag väl tillbaka om några veckor, men det blir jobbigt...
 
Förresten, när jag gick därifrån, så jag några som var på ett Afro Dans-pass. Någon som testat det? Det såg väldigt roligt ut!! Det passet är på torsdagar kl 20 i vanliga fall. Funderar på om jag ska prova. :-)
Postat av: Marie

Hej Angelica, kände att jag vill skriva lite om träning och försöka peppa dig.

Vad bra du är som tränar =) Häng i och pressa dig lagom. För mig funkar det att inte sätta upp för höga mål eftersom det bara känns oöverstigligt.

Vad gäller jogging så tyckte jag också det var skitjobbigt i början men håll ut - när du kommer över platån är det så skönt och man känner sig superduktig. Jag började springa i väldigt sakta tempo - då orkar jag hålla ut mycket längre. Jag mätte i tid hur länge jag orkade jogga utan att stanna varje gång. Ökade lite för varje gång, siktade i början på att vara igång 12 minuter totalt sett (finns ett program som går ut på det). Utmanade mig själv för varje gång. Det är inte farligt att det gör ont i kroppen och att jag blir superanfådd, det är det som får kroppen att måsta orka mer och utvecklas. Peppande musik i lurarna är ett måste för mig och jag brukar tänka att nu ska jag springa den här låten ut eller till det där stället längre fram.

Nu har jag fått problem i ett knä så jag undviker att springa numer, men jag känner mig ändå nöjd som klarade att springa på löpbandet i 28 minuter innan jag tvingades ge upp för knät sa nej. Inte mycket kanske för en som springer mycket men det är ändå en bedrift för mig som knappt orkade springa 2 minuter när jag började löpträna.

Håll ut och kämpa, men slå inte på dig själv om du inte orkar eller är trött, nya tag nästa dag!

Ha det fint.

Svar: Tack Marie för peppningen! Jag försöker tänka likadant. Jag blir bara lite less på mig själv som alltid slutar träna när det går bra, och så blir det jobbigt igen. Men jag har klarat av flera gånger förut att komma igång med jogging så det kommer jag nog klara av igen. Brukar också tänka så att jag ska ta lite till, till en viss plats eller så. Känner också att det blir bättre med lurar i öronen, skulle behöva bättre lurar som sitter på plats utan mössa också. Måste nog ta tag i det. :-) Jag försöker att inte slå på mig själv, men du vet, ibland gör man det ändå. Tack Marie! <3
Angelica

2013-04-14 @ 20:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: