Nystart med whole30!

Publicerat 2013-04-18 21:16:00 | i kategori Blandat,

Ja, nu har jag börjat! Bara sådär!
 
Jag och maken funderade igår och han tyckte vi skulle vänta tills jag hade varit i Spanien, så vi kunde köra fullt ut i 30 dagar. Men jag ville inte vänta. Det var NU som jag kände mig taggad! Så jag började i morse på jobbet. Men var oförberedd och hade inte tagit med mig bra frukost. Bestämde mig inte förrän på jobbet. Nu lyckades jag lösa det bra med tanke på att jag var så oförberedd. Två fröknäcken jag hade på jobbet och kokosfett blev räddningen! :-)
 
Maken har inte börjat än, men det blir nog så småningom. Men han lyckades med att laga middag, helt mejerifritt. Tack för det!!
 
Jag känner mig verkligen redo för det här just nu! Jag svänger väldigt mycket fram och tilllbaka i mina mattankar. Bara för ett par dagar sen bestämde jag mig för att sluta tänka på vikt, viktnedgång, och må bra och försöka hålla mig viktstabil. Och äta det jag ville inom LCHF. Men när jag började tänka på det här kändes det rätt i stället. Jag vill att min kropp ska må bra, för då mår jag bra. Tänk om den här rena maten till och med kan få bukt med min klåda? Det vore nåt det! :-) Så det här gör jag inte för att gå ner i vikt, utan för att rena kroppen och förhoppningsvis få bukt på mitt sötsug.
 
I alla fall så hade jag tänkt låta er följa med på resan. Jag vill dela med mig av vad jag äter. Dels för att kunna tipsa eller inspirera er, om det är någon som är nyfiken. Samt för att sätta lite press på mig själv. Det är skönt att jag har makens stöd. Men vill gärna ha ert också! :-)
 
Sen får vi se hur länge den här resan sträcker sig. Målet är ju 30 dagar. MEN, jag ska till Spanien och då kommer det vara omöjligt att följa det fullt ut. Men om jag klarar mig ända till resan, så är målet att göra det bästa av situationen där nere.
Postat av: Malin- På mitt sätt

Jag har varit väldigt sugen på att testa det också! Äter ju typ helt mejerifritt förutom smör och ost ;) nu har jag också börjat äta lite kvarg och keso för att få i mig protein, men känner att magen mår bättre utan...
Ska bli riktigt kul att följa din resa! Kör hårt!! :)

Svar: Min mage mår också bättre utan t.ex. yoghurt, grädde osv. Så jag hoppas magen blir som bomull nu. :-) Men smör och ost blir nog svårast att vara utan.
Angelica

2013-04-18 @ 21:48:39
URL: http://Malinribbing.devote.se
Postat av: Fröken Nilsson

Det kommer gå bra ska du se :)
Det är den första veckan som känns klurigast, då man ska få bort mejerierna från tanken när det lagas mat, sen gick det lättare tyckte jag!
Nu kör jag inte helt mejerifritt utan har med smör och ost i matlagningen och bara i matlagningen, ist i ren form triggar fruktansvärt o det blir svårt att sluta.....avokado är toppen till mycket och ett bra fett att bli mätt på!
Hejja på du fixar detta :)

Svar: Ja, det blir ett helt annat tänk. Men tror det kommer gå bättre nu än förut jag provat. Är mer taggad nu och maken kommer att följa med på resan. Och smör och ost kommer jag ta tillbaka efter! :-)
Angelica

2013-04-19 @ 06:38:15
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Annika

Vilken bra idé att fota maten så! Tror jag lånar den idéen om det är ok :)

Svar: Javisst, självklart! :-)
Angelica

2013-04-26 @ 05:56:36
URL: http://dagsmabra.xn--worderss-d0a.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: