Vad tyckte ni om Korrespondenterna ikväll?

Publicerat 2013-04-02 21:43:42 | i kategori Tips,

Jag tyckte faktiskt att det var ett riktigt bra program! Äntligen ett program med vettigt innehåll! Tyvärr är det ju bara en halvtimme långt, det hade gärna fått vara en halvtimme till. Eller en hel programserie. Det är ett så viktigt ämne som gärna skyms undan. Och det är ju inte bara det tillsatta sockret som är problemet. Det finns så många andra namn på det tillsatta sockret som går under annat namn. Det är så många som inte vet hur mycket socker de äter, för de läser inte på innehållsförteckningen. Men ett sånt här program kan ändå få många att få upp ögonen för det  vanliga sockret. 
 
Missade du programmet? Du kan se det på SVT Play i 30 dagar. Det är del 4, Världens sötsug.
http://www.svtplay.se/korrespondenterna
Postat av: Evelina

Jo jag såg det! Jag tycker att det var bra för att vara 30 minuter, håller med om att det kunde ha varit mycket längre! Man hinner ju bara skrapa på ytan när det är så kort om tid. Men bra att det uppmärksammas mer och mer! :)

Svar: Jag skulle vilja att Uppdrag grasnkning tog sig an Livsmedelsverket också...
Angelica

2013-04-03 @ 07:41:29
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: Katarina

Låter intressant, jag skall kolla om jag kan se det på svt play. Tack för din kommentar på min blogg.

Svar: Se det, man behöver inte äta LCHF för att uppskatta programmet! :-)
Angelica

2013-04-03 @ 14:55:31
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: