Matsedel v 35

Publicerat 2013-08-25 18:56:14 | i kategori Blandat, Mat,

Nu har jag suttit och planerat nästa veckas matsedel. I alla fall de fem första dagarna. Jag och min man har delat upp ansvaret lite mellan oss här hemma, och nästa vecka är det jag som står för matlagningen. Jag har suttit och kollat runt på lite bloggar och hittat lite recept jag tänkte testa. Förhoppningsvis kommer jag att ha tid att blogga om rätterna också. Och då kommer jag naturligtvis att länka till bloggarna också!
 
Matsedel v 35
 
Måndag: Morot- och kokossoppa med bacon och paleofrallor
 
Tisdag: Het limelax
 
Onsdag: Korvpytt med stekt ägg
 
Torsdag: Mandelfisk
 
Fredag: Squashlasagne
Postat av: Veronica

Spännande att testa nytt! Igår gjorde jag pulled pork al à 56kilo! Underbart gott! Kan verkligen rekommendera hennes recept! Testa om du inte gjort det! Idag körde jag på biffar al à under vårt tak! Sambon som äter "vanligt" älskade dom :)

Svar: Jag har fortfarande inte testat pulled pork, men måste absolut göra det snart! Du har inte lust att länka till de där recepten? :-)
Angelica

2013-08-25 @ 19:52:09
Postat av: Lana

Kul med planering! Det gör jag varje vecka och oftast lagar all mat på söndag. För på kvällarna orkar jag inte har inte tid heller att laga mat...
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

Svar: Lagar du all mat på söndag? Smart!! Det ska jag ta i beaktande. I alla fall för de dagar jag vet att jag kommer ha lite tajt om tid...
Angelica

2013-08-25 @ 20:11:42
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Jag skriver också veckomatsedel, det är smidigt. Vi måste ta bilen för att handla så det känns bra att bara behöva åka iväg en gång i veckan för att göra det. :) Och så behöver man inte fundera när man kommer hem från jobbet vilken mat man ska laga, eftersom det redan är bestämt.
Kram

2013-08-26 @ 23:26:21
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: