Paleoburgare

Publicerat 2013-08-18 18:24:43 | i kategori Mat, Mejerifritt,

Hamburgare funkar ju även på paleo-vis, ta bara bort osten! ;-)
 
Oftast använder jag färdiga frysta hamburgare. Brukar köpa från Scan, men kötthalten är inte så hög i den, tror den ligger på 86 % i den, plus att den innehåller socker. Nu har jag köpt från ICA med 98 % kötthalt, för det lät ju väldigt bra. Men nu när jag kollade var köttet kom ifrån så var det tyvärr inte bara Sverige, utan från Irland/Tyskland/Sverige. Självklart är det bäst att göra sina egna hamburgare, men det är så enkelt med färdiga i frysen. Hamburgare är för oss som snabbmat, det är sånt vi gör när vi inte har nåt planerat. Det brukar alltid finnas ett paket i frysen.
 
Den här gången blev det i alla fall hamburgare med stekt ägg, stekt bacon, gurka, tomat och salladsblad i stället för bröd.
 
 
Postat av: Åsa Sahlman

Hamburgare är snabbmat även här, och allra helst de dagar maken fixar middag. Vi köper bara svenska hamburgare, en lång tub med 20 burgare i, SvenP står det på förpackningen också. 80% nötkött. Har testat flera sorter, men vi tycker den här är bäst.
Kram ÅsaS

Svar: SvenP har jag aldrig hört talas om. :-) Men köper helst svenskt kött i alla lägen.
Angelica

2013-08-18 @ 21:47:27
Postat av: Erica

Jag har provat detta fast gjorde egna burgare så gott det blev med riven mozzarella i..
jag länkade dessutom till din för det var ju hos dig jag hittade..

Kram

2014-07-21 @ 14:20:11
URL: http://surpricebox.com/vardagsliv/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: