Tisdagens heta limelax med örtsås

Publicerat 2013-08-29 22:19:47 | i kategori Fisk, Mat,

Tisdagens middag lagade jag redan på måndag kväll. Catharina, som jag hämtade receptet hos, åt den kall så det passade mig bra som hade bråttom på tisdag. Här följde jag receptet mer eller mindre till pricka. Fast jag hade mer lax och gjorde därför mer sås och så. Plus att jag inte hade färska örter i såsen, utan torkade i burk, och frusen persilja.
 
 
Laxen gjordes i ugn, med en marinad på lime och sambal oelek. Såsen är creme fraiche, majonnäs, feta och örter.
 
Vill du ha receptet i helhet? Kika in här på Catharinas blogg, Mitt liv som fru L.
Postat av: Catharina

Vad kul att du provat en rätt ifrån mig! Jag hoppas du gillade laxen och såsen!
Din morotsoppa ser jättgod ut, det receptet är avskrivet och ska provas!

Kram C <3

Svar: Såklart jag gillade både lax och sås! :-)
Angelica

2013-08-30 @ 23:51:50
URL: http://lycka33.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: