Förbaskade klåda!

Publicerat 2013-02-14 18:41:00 | i kategori Personliga tankar,

Ibland blir jag så less! På allt!! Den här dan har varit en sån dag, ända fram till middagen.
 
Jag struntade i att åka och träna i morse då jag hade lite ont i halsen och kände mig allmänt trött. Så långt allt väl... (bara jag tar igen det passet nån gång)
 
Sen fick jag värsta attacken av klåda på hela kroppen efter duschen. Främst ben och armar. Jag sprang omkring och försökte göra mig klar själv och hjälpa barnen. Men till slut klarade jag inte mer utan gick och stängde in mig i sovrummet och lade mig i lugn och ro i sängen och väntade på att det skulle gå över. 
 
Jag har verkligen NOLL tålamod när klådan sätter in, och man ska helst inte prata med mig över huvud taget. Det är rent ut sagt SKITJOBBIGT!! 
 
Efter att ha legat en kvart kanske så lugnade det ner sig, men inte helt, så jag gick och tog ännu mer tabletter. 
 
Jag brukar klara av Tavegyl, men idag var första gången jag tog två stycken så jag har känt mig loj i kroppen hela dagen... Loj och trött och oinspirerad. Hoppas morgondagen blir bättre!
 
Sådär, nu har jag gnällt klart... Vad som gjorde dagen bättre berättar jag om senare! :-)
 
 
Postat av: Sara F

Usch vad jobbigt det låter. Klåda kan ju göra en helt galen!

2013-02-14 @ 23:37:01
URL: http://www.saraforsberg.wordpress.com
Postat av: Mia

Har du provat andra allergimediciner? Tavegyl hör tydligen till de man brukar bli väldigt trött av. Vincent fick Aerius utskrivet av en läkare som var väldigt förvånad att en sån liten hade fått Tavegyl... (Inte för att det skulle skada om han blev lite trött ibland.) ;)

Hoppas du hittar nån orsak till det där nån gång. Låter inte det minsta kul. :(

Svar: Nä, det har jag inte. Om det fortsätter att vara så pass mycket som det är nu, får jag ta och prata med läkare igen.
Angelica

2013-02-15 @ 05:57:37
Postat av: Anonym

Ojoj att det är jobbigt med klåda! Jag har känslig hud och är väldigt torr. Har slutat med kemikalieprodukter på kroppen och i håret. Det blir bättre om jag använder barnolja att tvätta mig med! Att dessutom skippa sköljmedel och använda tvättnötter och eterisk olja är ännu skönare för huden. Hoppas att du hittar din lösning och slipper den där klådan! Kram

Svar: Har börjat tvätta mig med duscholja, men hjälper inte. Funderar på sköljmedlet... Ska se om jag hittar någon ännu bättre att tvätta mig med...
Angelica

2013-02-15 @ 08:59:08
Postat av: Lotta Lockn

Hej Angelica!
Det vi ibland glömmer är att huden är ett organ som absoberar väldans många ämnen. Själv har jag en åkomma som heter hsr, hyper sensorisk reactivity. Det innebär att min kropp reagerar starkt mot alla kemikalier, dofter och onaturliga ämnen. Det finns även något som kalls för kemisk intolerans som är en del i samma problematik. Det innebär att de celler i kroppen som ska larma när vi utsätts för gifter, har blivit överkänsliga och larmar därför oftare och tidigare än vanligt. Detta är inget att göra åt, bara se till att leva i giftfri miljö. Mitt tips är: rensa ur allt med dofter och kemikalier, så långt det går, ur ditt liv och se om det blir bättre. Såpa är underskattat faktiskt och till hår och hud finns det nu mer väldigt många bra produkter. Dessvärre blir dessa problem allt vanligare och därför har forskningen i Umeå och vid Sahlgrenska kommit igång ordentligt. Googla gärna på kemisk intolerans eller HSR. Lycka till med att bli bättre! /Lotta

Svar: Tack för tipset Lotta, jag ska ta och undersöka saken och kanske göra några förändringar hemma.
Angelica

2013-02-15 @ 16:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: