Första träningen

Publicerat 2013-02-05 20:50:27 | i kategori Träning,

Imorse var jag tidigt på Friskis. Fast på vägen dit kom jag på att jag glömt lappen med mina övningar. Så jag kände mig lite vilsen, men jag ser nu när jag kommit hem att jag faktiskt gjorde alla övningarna jag skulle! Och sen hann jag med nöd och näppe till jobbet! :-)
 
Nu har jag en väldig träningsvärk i benen, och jag bävar för att ta mig nerför trappen i morgon bitti. Kanske får åka ner på rumpan ;-)
 
Min träningsplan framöver är:
 
Tisdag morgon: Ben
Onsdag kväll: Rygg och biceps
Torsdag morgon: Bröst, triceps och mage
Och så ett helgpass på det, när jag kör det jag känner för. Kan vara jympa, styrketräning, löpband.
 
Alltså fyra pass per vecka. Passen är clearade med mannen, så det ska egentligen inte finnas något som gör att jag inte kommer i väg. Känns så skönt att äntligen ha en träningsplan klar. Det känns som att det blir lättare att genomföra det också. 
 
Har ni något schema ni går efter? Eller kör ni bara när det känns som att det passar?
 
Förresten har jag också anmält mig till ett pass nu på söndag. Det är TMI, Träning med instruktör, i kettlebells grund. Igår kväll fanns det tre platser kvar (av fem) så om någon vill hänga med mig så ses vi på Friskis i Sundsvall på söndag! Du måste bara boka in dig i receptionen först.
 
Gick därifrån med darriga ben...
Postat av: Sara Forsberg

Härlig känsla det måste ha varit efteråt! Kul att se att du känner dig nöjd och glad. Själv har jag inget schema jag går efter när det gäller styrketräningen utan jag kör den muskelgrupp som känns piggast och starkast samt undviker att köra samma igen dagen efter. När det gäller kondition försöker jag se till att få någonting gjort varje dag - litet eller stort. Men sen är jag ju lite av ett freak med ;)

Kämpa vidare goding! :D

Svar: Jag har också kört lite olika förut, men har inte riktigt vetat vilka övningar jag ska göra. Nu tycker jag i alla fall att jag fått tips på bra övningar att köra några veckor, så tar jag en ny instruktion då. Haha! Goding kan du vara själv! ;-)
Angelica

2013-02-05 @ 21:10:57
URL: http://www.saraforsberg.wordpress.com
Postat av: Bitte

Jag försöker köra efter schema för det mesta men ju längre jag har tränat nu så känner jag att det är lugnt att ta det lite som jag känner. Kroppen är en rätt bra vägledare :-) Schemat har jag mest för att veta vilka övningar jag ska göra.

Svar: Jag behöver ett schema just nu för att ta mig iväg och veta vad jag ska göra. Jag hoppas det gör att jag verkligen kommer iväg och tränar :-)
Angelica

2013-02-06 @ 11:57:56
URL: http://bitte-blansch.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: