Haft mycket för mig

Publicerat 2013-02-25 11:47:30 | i kategori Blandat,

Jag var tvungen att gå in på bloggen för att kolla vad jag skrev senast, för det kändes som att det var jättelängesen jag uppdaterade. Nu var det inte så farligt, jag hade ju lagt upp två recept i lördags! Det var ju inte så farligt länge sen. :-)
 
Men anledningen till att det känns så är väl att jag inte skrivit så mycket om mig själv sista tiden, utan det har varit mycket recept i stället. Jag har haft lite fullt upp. Dels har jag vabbat, och fortfarande vabbar. Och så har maken fyllt år. Vi hade gäster här igår, och jag stod i köket nästan hela dagen. Jag tänkte att jag skulle dela med mig av vad jag har gjort i köket, men det blir senare.
 
Det blev mycket mat i helgen och för mycket godsaker. Vågen har varit snäll under veckans gång, men inte imorse. Inget konstigt med det, men nu är det skärpning som gäller igen. Har fastat mig igenom frukosten idag. Har varit så uppstoppad med helgens mat så har inte ens varit hungrig. Är obönhörligt ur ketos, men ska ta mig dit igen.
 
Nu har jag redan hunnit med att baka två olika sorters bröd idag. Och det kommer bli mer jobbande i köket. Om lillan tillåter mig vill säga. Hon är så pass förkyld att det verkar bara vara soffan och film som gäller för henne. Anledningen till att jag är i köket så pass mycket just nu är att vi har sportlov till veckan och på lördag drar vi till fjällen. Då vill jag vara förberedd med bröd och en del mat att ta med. Det är ju lätt att kunna ta med sig mackor i matsäck, och skönt att slippa laga mat hela tiden. 
 
Men som sagt, jag återkommer med lite bilder senare, och då kanske det kommer något recept också!
 
Det har varit mycket av sånt här nu... :-)
Postat av: Lana

Skönt att kunna får den här tiden att förbereda allt inför resan/sportlovet! :)
Jag sportlov nu, så jag är ledig som lärare! Det blir nog också att baka lite extra och fylla på frysen!
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Svar: Härligt att vara ledig!
Angelica

2013-02-25 @ 15:06:23
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: