Matdagbok 27 februari

Publicerat 2013-02-27 21:38:00 | i kategori Mat, Matdagbok,

Idag har jag skött kosten. Jag lovade mig själv på förmiddagen att jag INTE skulle gå och småäta idag, utan hålla mig till mina måltider och dricka vatten emellan. Tänkte äta frukost, lunch, middag och ett eller två mellanmål på eftermiddagen eller på kvällen. Allt för att hålla mig på banan. Jag tycker nämligen att det är svårt att inte gå i skåpen och leta mat när jag är hemma. Det är alldeles för gott att äta, mätt eller inte... :-)
 
Men nu har det gått bra! Blev hungrig igen efter middagen, men det gick över, så jag skippar mellanmålet tänkte jag. Mår jag bra och inte är hungrig finns det ingen anledning att äta. Jag ska ändå strax gå och lägga mig. (Igår kväll däremot spårade jag ur och åt LCHF-fika...)
 
Frukost kl 8: Äggtelatte och två kokta ägg
Lunch kl 12: Oopsie med röra, två ägg och grönsaker
Middag kl 17: Gryta med kyckling, bacon, kokosgrädde, olika kryddor och sjögräsnudlar
 
Både frukosten och middagen var helt mejerifria, det var inte ens smör med. Och med denna dags meny lyckades jag återigen ta mig i ketos!! Skönt! Nu ska jag försöka hålla mig där också några dagar till. :-)
 
Mejerifri middag! Efter en liten muta gick lillan med på att smaka nudlarna, och den här gången tyckte hon om dom! Hurra! :-) Stora var mer tveksam... ;-) Jag tyckte grytan var okej, men inte mer, men fick bort kokossmaken med alla kryddor! :-)
Postat av: Catharina

Bra att du tar tag i skåpsätandet, inte lätt att bryta den ovanan!
Ett tips om du har mycket sug drick citronvatten eller köp glutaminpulver!

Jag försöker också köra mindre mejerier, känner mig mer skönt mätt på det! Men grädd och creme fraiche såser är bra gott ;)

Kram C <3

Svar: Glutaminpulver? Vad är det? Har jag aldrig hört talas om. Men citronvatten kan jag ju testa. :-) Jag vet inte vad jag tycker om mättnaden. Tycker nog jag blir mindre mätt, med det kan ju vara en vanesak, eller bara sitta i huvudet :-)
Angelica

2013-02-27 @ 23:16:55
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Anonym

Säker på att du får i dig tillräckligt med fett?
Såg lite snålt ut, och då vill ju kroppen inte ta från reserverna!

Svar: Jodå, det är tillräckligt med fett. Läs mitt senaste inlägg! :-)
Angelica

2013-02-28 @ 00:22:28
Postat av: Lana

Bra jobbat! Att småäta...är så lätt att falla in i det... :(
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Svar: Jaa.. speciellt när man är uttråkad...
Angelica

2013-02-28 @ 09:56:15
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Är du också en skåpätare?
Mitt skåpätande har blivit mycket bättre sen jag började med LCHF men jag har fortfarande svårt att hålla mig borta från hyllorna ibland.

Svar: Skåpätare, allätare och kolhydratsjunkie :-) Finns det något att äta äter jag det. ;-)
Angelica

2013-02-28 @ 20:10:12
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: