Cheesecake i glas

Publicerat 2013-01-13 21:42:10 | i kategori Godsaker,

I senaste numret av Mat och Hälsa har Åse ett recept på cheesecake i glas. Jag gjorde om det igår för att passa det jag hade hemma:
Cheesecake i glas 2 port
  • 50 g smör
  • 1,5 dl mandelmjöl
  • 2 dl turkisk yoghurt
  • 100 g philadelphiaost
  • 1 dl frysta hallon + några till garnering
  • ev sötning
Smält smöret och blanda med mandelmjöl (och eventuell sötning). Bred ut på bakplåtspapper och grädda i ugnen, 175 grader, närmare 10 min. (ska inte bli bränt) Ta ut och låt svalna. Vispa yoghurt och philadelphiaosten med hallon och eventuell sötning. Varva mandelkross med yoghurtblandning. Garnera med hallon.
Jag hade lite sötning i yoghurten bara, men den hade varit god utan också. Blev mer som ett lyxigare mellanmål än en efterrätt eftersom den inte var så söt.
Postat av: Catharina

Mmm så smarrigt det ser ut! Älskar bilden, så snyggt tagen! :)

Kram C

Svar: Tack! Vad roligt att du gillade bilden!! :-)
Angelica

2013-01-14 @ 02:31:32
URL: http://lycka33.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: