Dagens frukost

Publicerat 2013-01-31 10:01:00 | i kategori Frukost,

De senaste dagarna/veckan har innehållit lite för mycket mat och bakverk för att jag ska må toppen. Jag är fortfarande hemma och vabbar med min yngsta som inte återfått matlust och energi. Jag äter gärna frukost med henne så idag tog jag en frukost som jag vet att jag mår bra av. Det blev väldigt enkelt, två kokta ägg med majonnäs och en kopp te med en tesked kokosfett i.
 
 
För den som är intresserad innehöll denna frukost 344 kalorier, 14 g protein, 1 g kolhydrater, 32 g fett. Jag räknar normalt varken kalorier eller kolhydrater, men ibland lägger jag in en måltid eller en dags intag för att jag är nyfiken på vad det ligger på. Då använder jag appen ShapeUp Club. Och då tänker jag mig att ni också kan vara nyfiken ibland. :-)
Postat av: Evelina

Underbar frukost!! Nu har jag varit utan ägg så pass länge att jag har börjat sakna dom! Blir nog att koka några till frunch!

Jag laddade hem appen igår men jag förstår den inte riktigt. Hur lägger man lättast till en komplett måltid? Låt säga köttfärssås. Hur gör man då? Lägger man till mängd av varje enskild ingrediens i en portion? Typ hur mycket köttfärs, hur mycket lök, grädde osv som man uppskattar är i den portionen man har ätit?

Svar: Ja, antalet ägg per dag går lite i vågor :-) Det går att fylla i både via appen på telefon eller via hemsidan på datorn. Om du tar betalversionen kan du lägga in egna recept, på gratisversionen tror jag bara det finns plats för två (jag har bara gratis) Så annars får du försöka uppskatta. En sak som är bra är scanningfunktionen, då slipper man lite upp livsmedlet. Och att det går att ändra antalet gram på kolhydrater osv till det man själv vill ha.
Angelica

2013-01-31 @ 10:52:09
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: Lana

Gott med ägg och majonnäs! Perfekt smakkombination! :)
ha en fin dag!
kram
//Lana

2013-01-31 @ 11:16:12
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: MariellePixxxie

Åååh vill oxå kunna äta LCHF men jag är både vegetarian och äter inte ägg.. :( Så tror inte det skulle passa så bra.. Kram

Svar: Det går att vara vegetarian och äta LCHF. Klart det blir knepigare om man inte äter ägg heller. Men googla så får du nog mycket info, det finns t.ex. en bok som heter LCHF för vegetarianer. Eller så kanske Raw Food är ett bättre alternativ för dig? Det är ju inte bara LCHF som är den allenarådande hälsosamma livsstilen ;-) Huvudsaken är att man försöker äta hälsosam mat utan en massa tillsatser och socker. Kram
Angelica

2013-01-31 @ 13:55:09
URL: http://pixxxie.myshowroom.se/
Postat av: Evelina

Med lite mer pillande så hittade jag hur man skulle göra :) Men va synd att man bara kan lägga in två!!! :( Skitdåligt :( De är ju så smidigt att ha det förinställt :)

Svar: Jo, det är lite synd, men nånting ska väl locka till att betala också ;-)
Angelica

2013-01-31 @ 21:32:02
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: