En sån där dag...

Publicerat 2013-01-16 21:14:00 | i kategori Mat, Personliga tankar,

Det har varit en sån där dag... när inget går ens väg.
Jag hade massor att göra på jobbet och har känt mig stressad samtidigt som jag hade svårt att fokusera. Hade inget flyt helt enkelt. Så vid arbetsdagens slut var jag trött, hungrig och hade en begynnande huvudvärk. Och inte den minsta lust till att handla och laga mat.
Handla var vi tvungen att göra i alla fall, det började sina i kylskåpet. Vi köpte butiksgjord pölsa till mannen och barnen och jag köpte grillade tjocka revben till mig själv. Jag tänkte på kolhydraterna där, men med tanke på den korta innehållsförteckningen på pölsan och på den jättelånga på revbenen gjorde jag kanske fel val.... Herregud vad det är mycket tillsatser i den där färdiggrillade maten...
Efter maten njöt jag av en stor sked jordnötssmör och sen satte jag fart mot en chokladkaka i skåpet... Tror ni förstår själv att det blev ganska många bitar ikväll... Men jaja, det är väl ingen fara det, det händer ju inte varje dag nu för tiden :-)
Tyvärr lite väl många kolhydrater i den här sortens choklad...
Annars har kvällen varit bra. Maken åkte på föräldramöte på skolan och jag åkte iväg med barnen. Äldsta hade terminstart på kören och minstingen och jag satt och väntade. Hon tycker det är roligt att sitta där och rita lite, lägga pussel och pärlplatta. Och jag får sitta och surfa på telefonen i fred! ;-)
Efter en bra läggning av de båda sitter jag nu i sängen med datorn. Och planerar att somna lite tidigare idag. Hur nu det ska gå till... ;-)
 
Postat av: Hanna Karlsson

Det är ju så gott med choklad!

Svar: Jaa! :-) Lite för gott ibland, det har alltid varit min största last
Angelica

2013-01-16 @ 22:04:13
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Catharina

Sånna dagar är inge roliga :( Men jag hoppas att din dag i morgon blir bättre! :) Älskar den där chokladen, men för mig räcker det med en ruta! Skulle jag vara helt sockerfri skulle jag få avstå helt...Har faktiskt börjat tycka mer och mer om mörk choklad med hög kakaohalt!

Ha en fortsatt fin vecka :)
Kram C <3

Svar: Jag äter i vanliga fall 86 %ig choklad, där räcker det med färre rutor, men det finns ju tillfällen när man vill ha något annat:-)
Angelica

2013-01-16 @ 23:48:17
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Lana

Ja...de här dagarna dyker upp då och då... :(
Bättre att välja Lindts 70%, utan smaksättning, den innehåller ingen sojalecitin som är inte så bra för våra kroppar...
Ha en toppen torsdag!
Kramar!
//Lana

2013-01-17 @ 06:54:52
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Anonym

Kan du lägga upp en bild på jordnötssmöret?:) hur burken ser ut:)

Svar: Nu har jag gjort det! Se senaste inlägget :-)
Angelica

2013-01-17 @ 08:29:52
Postat av: ealina

Jobbigt med såna dagar.
Hoppas att idag har varit bättre :)

Svar: Idag har varit mycket bättre! Tränade och blev på bra humör i morse :-)
Angelica

2013-01-17 @ 18:48:47
URL: http://ealina.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: