Fredagsmys

Publicerat 2013-01-11 20:41:55 | i kategori Vardag & familj,

När jag kom hem från jobbet svidade jag om direkt till fredagsstassen! Och nä, det blev ingen festblåsa utan mina vanliga hemuniform, mysbyxor! :-)
Det är ju så skönt med mjuka bekväma kläder hemma. Som inte sitter åt någonstans :-)
Sen började jag med maten, och enligt matsedeln blev det idag baconhamburgare med guacamole. Och herrejösses vad gott det blev!! Hade även räksallad och gurka och tomat och serverade det i salladsblad. Ser det inte makalöst gott ut?! :-)
Jag har varit och hyrt filmer idag. Min äldsta dotter efterfrågade fredagsmys idag, och det brukar innebära att vi sitter tillsammans i soffan och tittar på tv. Som tur är finns det inget måste med en massa godsaker till. Nån gång har det blivit nåt typ popcorn, nån gång lite plock till oss alla, och ibland bara kvällsfika.
Ikväll ville barnen ha kvällsfika till fimen. Det var så roligt för 3-åringen valde turkisk yoghurt med hallonsylt (hemlagad, lättsockrad), kanel och banan. Och 7-åringen valde ostbitar, salami och grönsaker. Det är mina barn det! ;-D
Filmen vi såg var Modig. Den var bra, men i läskigast laget för barnen. De satt mer eller mindre i våra knän och var rädda... Så jag undrar hur natten blir...
Nu är det i alla fall dags för oss att titta på film. Det blir the Twilight saga -Eclipse, tredje delen. Spännande!! :-)
Och blir det något kvällsgotta för min del? Ja, jag hade ju sett fram emot att äta något gott, det är ju trots allt fredag och film, men jag är fortfarande mätt så jag får se om jag orkar. Fast jag brukar ju vara duktig på att klämma i mig godsaker... ;-)
Fredagsmys
Postat av: Lana

Härligt med fredagskvällar! God mat, mysigt sällskap, bra film och sedan sovmorgon! :)
Ha en fin helg!
Kram kram
//Lana

2013-01-11 @ 21:24:57
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Emilie

Mysbyxorna håller jag absolut med om! Får idag kämpa mig upp ur soffan efter att ha läst om rutakuten hos dig igår, shit va otränad jag är! Trevlig helg!

Svar: Hihi! Ja det är bra magträning :-) Detsammat!!
Angelica

2013-01-11 @ 22:28:31
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: Fröken Nilsson

Massa god mat!!
Härligt när valen blir så bra :)

2013-01-11 @ 23:33:16
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com
Postat av: creando

HUR gott såg det där ut då!? En sån burgare ska minsann skrivas upp som söndagsmat för mig och maken som kör LCHF :) Tackar och bockar!

Svar: Äter ni också LCHF? Häftigt!! :-) Tycker din blogg är jättefin förresten :-)
Angelica

2013-01-12 @ 01:34:24
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: basebollivet.blogg.se

Bästa uniformen som finns. jag lever i mina gymkläder :) hatar att behöva byta om till något mer "presentabelt". Och filmen.. den är ju underbar, älskade den. Med alla skottska dialekterna.

Svar: Hej och välkommen hit! :-) Det vore nog bättre om jag också levde i mina gymkläder, och då också använde dom till sin rätta. :-) Filmen var bra, men jag hade svårt att inte se Amy Diamond framför mig, som gjorde rösten :-)
Angelica

2013-01-12 @ 04:21:08
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Matilda

Modig är så bra!!!

Svar: jodå den var bra!! :-)
Angelica

2013-01-14 @ 11:29:53
URL: http://www.matildasmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: