Fylld lövbiff med smak av soltorkade tomater och basilika

Publicerat 2013-01-23 21:04:48 | i kategori Alla recept, Mat,

Jag hade ingen inspiration alls till middagen idag. Det enda jag visste var att vi skulle äta lövbiff. Och överbliven bearnaisesås. Jag har varit trött och nere idag, så jag tänkte att jag bara steker köttet rakt upp och ner och gör några grönsaker till. Men jag åt lite nötsmör när jag kom hem och fick upp humöret lite och tänkte att äh, jag kan väl fylla lövbiffen med lite ost i alla fall.
 
Sagt och gjort, jag plockar fram hushållsosten och börjar skiva den och slänger ner två bitar i stekpannan. Och tänker, nä men det där var väl tråkigt? Det måste väl finnas något roligare att göra? Sagt och gjort, jag tittar efter i kylskåpet och hittar både philadelphiaost och soltorkade tomater. Och färsk basilika på köksbänken. Nu börjar det likna nåt... :-)
 
Maten både luktade gott och smakade gott! Barnen fick inte samma fyllning, men stora tyckte det luktade gott i köket och lilla tyckte det luktade pannkaka! :-) En rolig sak med middagen var att jag kokade potatis till barnen, men båda ratade den och höll sig till kött och grönsaker! Hihi! :-)
 
Fylld lövbiff med smak av soltorkade tomater och basilika 4 port
  • ca 800 g lövbiff
  • 100 g philadelphiaost
  • 3-4 soltorkade tomater, i strimlor
  • färsk basilika
Bred ut osten på halva köttskivan. Lägg på strimlor av tomaterna och ett blad färsk basilika. Vik ihop lövbiffen och stek på båda sidor i stekpannan, på ganska hög värme. Servera med grönsaker och eventuellt bearnaisesås.
 
Jag hade lite överbliven bearnaisesås till också

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: