Matdagbok 4 jan

Publicerat 2013-01-04 21:34:10 | i kategori Matdagbok,

Ska nog inte fortsätta räkna kolhydrater, det är för mycket jobb med det. Utan jag fortsätter som vanligt, men i stället för att räkna försöka hålla mig lite striktare. På vardagarna i alla fall. Vi får väl se hur det går :-)
 
Frukost: äggmjölk, ägg med majonnäs
Lunch: Älgfärsbiffar, broccoli, fetaost, bearnaisesås
Mellanmål: 2 ägg, 2 msk majonnäs (var så hungrig)
Middag: en salig blandning, julkryddade köttbullar, korv, bacon, räksallad
Kvällsfika: en bit hushållsost
(den här dagen gav ungefär 15 g kolhydrater)
 
Älgfärsbiffar
 
Just nu blir jag hungrig mellan måltiderna, och då äter jag. Jag ser ingen mening med att gå jättehungrig mellan måltiderna bara för att man "ska" äta tre gånger om dagen. Ibland passar det med tre gånger, ibland med fem gånger. Alla dagar är olika. Men antagligen kommer jag att känna mig mättare snart när jag kommer ifrån de lite sämre vanorna jag kom in i under julen, med för mycket choklad.
Kanske är det dags med periodisk fasta igen, jag får se till veckan...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: