Matdagbok vecka 2

Publicerat 2013-01-15 22:12:00 | i kategori Matdagbok,

Förra veckan skrev jag upp vad jag åt, för att visa er hur jag åt en vecka med lite striktare LCHF. Jag var tyvärr inte så noga när jag skrev, så jag ska se om jag lyckas tyda kråkfötterna och får med allt!
Jag har kombinerat denna något striktare variant med periodisk fasta på mitt sätt. Och ätit lite extra på helgen. Jag har varit mätt och belåten hela tiden, utom i söndags, när jag var sugen hela dagen.
Måndag
Lunch: Köttfärsbiffar med gräddkokt savoykål
Middag: Fiskpinnar, fisksås, broccoli
Kväll: Paprikamacka med bregott och skinka
Tisdag
Frukost: 2 kokta ägg, 1 burk makrill, majonnäs (föregicks av träning)
Lunch: Fiskpinnar, fisksås, broccoli
Middag: Laxfärsbiffar, gräddkokt savoykål
Kväll: Rysk yoghurt med mandelsmör, kokoschips och hasselnötter
Onsdag
Lunch: 1 burk tonfisk i vatten, 2 kokta ägg, majonnäs, grönsaker
Middag: Korvgryta
Kväll: 2 kokta ägg och majonnäs
Torsdag
Frukost: 2 kokta ägg, 4 ostskivor med bregott och gurka, te med kokosfett (föregicks av träning)
Lunch: korvgryta
Middag: köttbullar, broccoligratäng
Kväll: turkisk yoghurt med mandelsmör, kokoschips och hallon
Fredag
Lunch: Köttbullar, broccoligratäng
Middag: Baconhamburgare med guacamole och räksallad
Kvälll: några cashewnötter
Lördag
Lunch: Baconhamburgare med guacamole och räksallad
Middag: Kyckling med soltorkade tomater och parmesan (gratängliknande)
Kväll: några chokladbitar, cheesecake i glas
Söndag
Frukost:Turkisk yoghurt med en skvätt grädde, linfrön, solroskärnor, pumpakärnor, hasselnötter, paprikamacka med bregott, skinka och gurka, rostat mjukt lchf-bröd med bregott och ost. Te med kokosfett.
Lunch: rester, kyckling, broccoligratäng, grillkorv
Middag: torskgratäng
Kväll: 1 pepparkaksmuffins med frosting
 
Ojoj, jag åt fisk FEM gånger förra veckan! På olika sätt. Det hör inte till vanligheterna... :-)
 
Bild från söndagens frukost. Jag tycker om att äta frukost med familjen på helgen.
Postat av: Marie

Tycker du att du känner någon skillnad nu när du ätit vitaminerna ett tag? Jag tror då iaf att jag är piggare av mina, sen skulle det ju vara lättare att känna utan den här förkylningen som härjar hela tiden för den blir jag galet trött av. Men det känns som det var bra investerade pengar.

Svar: Jag vet inte. Jag känner mig inte speciellt trött i alla fall så jag tror det hjälper. Tyvärr glömmer jag ibland bort dom, funkar säkert bättre om man tar dom regelbundet :-) Jag har dessutom utökat nu med vanlig multivitamin, för att få fler vitaminer än D-vitamin.
Angelica

2013-01-16 @ 10:52:29
URL: http://motiveramignu.blogg.se
Postat av: Marie

Regelbundenhet är nog bra, jag slarvar oxå ibland men det är så lätt hänt. Vi lär inte bli sämre iaf :)

Svar: Nä precis, bara att fortsätta äta :-)
Angelica

2013-01-16 @ 12:54:03
URL: http://motiveramignu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: