Sjögräsnudlar

Publicerat 2013-01-02 22:01:25 | i kategori Mat, Tillbehör,

Idag testade vi äntligen ett nytt tillbehör som jag velat prova länge. Sjögräsnudlar! Det låter ju lite annorlunda ;-) Men de var väldigt bra tycker jag. De har egentligen ingen smak, men de var krispiga och helt okej som tillbehör. Nu hade jag bara ett paket, men jag kommer nog att köpa fler. (köpte paketet på lchfbutiken.se.)
Maken lagade middag idag och stekte kyckling och serverade med wokad vitkål med olivolja, jordnötter och lite sweet chilisås. Synd att det är så mycket socker i såsen för den är ju så god! ;-)
 
Postat av: Clara

Tips! Nudlarna blir så mycket godare om de får koka med i såsen, om man nu gör sås. Då suger de åt sig smak! mums :)

Svar: Ja jag kan tänka mig det, vill testa dem med sås också. Tack för tipset! :-)
Angelica

2013-01-03 @ 19:26:34
Postat av: Liv

Hej!
Ett HETT tips ;) är att de nu finns på Hemköp, och kanske också Willys (tror de ägs av samma kedja).
:)

2013-03-31 @ 19:21:48
Postat av: Liv

ps. Läste på baksidan innan jag köpte dem "krispiga" men tänkte ändå de skulle vara mer som glasnudlar. Menar inte att de inte kommer handlas - jättebra! att ha och jätteglad att de finns i affären på hörnet nu :) Men trodde aldrig de skulle vara SÅ krispiga. Blev verkligen förvånad.

Perfekta för att dryga ut maten, och göra en mättare och ens smaklökar nöjdare, men utan att bli övermätt eller krascha ens matplaner :)

Svar: Jag kände mig skeptisk innan, hur gott kunde sjögräsnudlar vara? Men de ÄR ju goda!! Och som du säger, riktigt krispiga! Till och med barnen gillade dom nu senast jag provade dom. :-)
Angelica

2013-03-31 @ 19:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: