Cyklat till och från jobbet

Publicerat 2013-07-01 21:43:47 | i kategori Träning,

Idag hände det äntligen. Jag tog cykeln till jobbet! Dumt att det inte hände förrän nu, men det finns liksom ett visst motstånd på morgnarna... ;-) Och min cykel är så tung så det är ingen bra cykel att pendla med så jag har inte haft ett sånt jättestort sug efter det!
 
Enkel resa är det nästintill 1 mil. Och till jobbet är det ingen större fara. Blir lite svettig, visst, men det rinner inte. Däremot är det värre hem. Det är så mycket backar på vägen hem, så då är en dusch ett måste! Idag var jag klädd i träningskläder både dit och hem. Duschade på jobbet i morse. Men det kändes lite fånigt, för cykeln matchade inte kläderna om man säger så... Eller vad säger ni? :-)
 
Självklart har jag hjälmen på när jag cyklar! Det hoppas jag att ni också har!
 
Jag har länge velat ha en ny cykel. Jag har varit väldigt nöjd med den här, men just för den här typen av cykling vill jag ha en annan. Så ikväll var vi faktiskt ut och spontanköpte en ny cykel till mig. Inget fancy alls, men en lättare och smidigare, med fler växlar. Köpte den på Biltema, så jag får se hur länge den håller... 
Postat av: Cissi

Åh, jag vill också ha en ny cykel. Min är 14 år gammal och riktigt gnisslar när jag trampar. Åh den matchar heller inte träningskläderna ;-)

2013-07-02 @ 00:02:32
URL: http://cissispringer.wordpress.com
Postat av: Fröken Nilsson

Bra gjort!! Perfekt vardagsmotion som jag önskar jag kunde göra...tycker jag har liiite långt 2,2 mil enkel resa känns något långt faktiskt, undra när jag skulle behöva starta eg på morgonen ;)

Svar: Kanske liiite långt... du får väl testa ;-)
Angelica

2013-07-02 @ 09:08:38
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Åsa Sahlman

Shit, skulle inte jag orka... Jag har ca 700 m till jobbet, med uppförsbacke åt båda hållen, och cyklar inte så ofta som jag borde... Men, jag GÅR ganska ofta! :)
Kram!!

Svar: Det är bra att gå också :-)
Angelica

2013-07-02 @ 19:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: