Semestermat

Publicerat 2013-07-19 19:45:54 | i kategori Mat, Tips,

Nu blev det tydligen en liten bloggpaus igen. Jag har så mycket att tänka på så jag har inte förmått mig till att sätta mig vid datorn. Jag har som sagt hållt mig till LCHF hela husvagnssemestern och jag tänkte visa några bilder på vad jag ätit. Nån som kanske kan få lite inspiration och idéer till sin egen semester.
 
Jag vet många som "unnar" sig på semestern, eller hela sommaren och kommer tillbaka till hösten och gått upp ganska många kilon. Jag själv kände mig uppblåst den här veckan jag var borta och funderade och kom på att jag nog åt ganska mycket dolt socker, samt nötter, choklad och vin. Så det var nog inte så konstigt. Men vikten var ungefär densamma som när jag åkte hemifrån i alla fall!
 
Bilderna kommer från instagram så några kanske har sett dom redan. Jag har inte med någon buffé-bild. Men vi åt på buffé tre gånger under veckan, och det är ju tacksamt som LCHF:are att kunna välja själv. Men även om man lätt kan välja bort de synliga kolhydraterna så döljer det sig säkert en del socker där i marinader och såser.
 
Grillkorv med räksallad
 
En dag hade vi med oss sån här god mat till badet, rester från en middag i husvagnen
 
En annan variant på korv och räksallad :-)
 
 Ceasarsallad på Tomteland i Mora
 
Stavmixern var med så kunde jag göra fett-te
 
En kyckling-mozzarella-pesto-sallad på McDonalds (5 g kolhydrater)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: