Brödmix från LCHFklubben.se

Publicerat 2013-06-08 14:47:00 | i kategori Blandat,

Jag har nu även testat LCHFklubbens brödmix. Mycket enkelt att göra! Bara blanda med vatten och sen hälla smeten i den medföljande formen (smidigt). Den skulle gräddas i 55 minuter, vilket jag tyckte var lite för lite, så jag fick stoppa in den i ugnen igen. Den blev lite svampig annars. Men annars inget fel i konsistensen.
 
Både min make och min äldsta dotter gillade brödet och åt med god aptit. Tyvärr föll det inte mig i smaken. Det var någon bismak där som jag inte gillade. Jag är van att baka eget LCHF-bröd som jag tycker om bättre. Men det här brödet funkar annars om man tycker det är besvärligt att baka eget, eller om man ska på semester, till stugan eller nåt, och har tillgång till ugn och vill ha nybakat bröd.

Postat av: Elina

Jag har också provat detta bröd, jag tyckte det var jättegott och det bästa var att mitt blodsocker inte påverkades alls och ändå åt jag 3 bröd efter varandra så det är ett perfekt val om man har diabetes märke jag :)

Svar: Ja, det är säkert jättebra! Smaken är ju olika, jag kunde inte riktigt med den bismak jag kände :-)
Angelica

2013-06-08 @ 15:29:40
URL: http://nyttlivmeddiabetestypett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: