De svarta hålen

Publicerat 2013-06-20 13:45:00 | i kategori Personliga tankar,

Ibland faller jag ner i svarta hål. Som suger ner mig med stor kraft och gör mig utmattad. De kommer lite då och då, och utlöses ofta av ungefär samma orsaker. Orsaker som jag inte finner någon lösning till. Hur mycket jag än letar. Och den här gången var det en extra twist på det hela som gjorde det ännu tyngre. Jag känner mig tom. Jag kämpar med att kravla mig tillbaka upp till ytan. Till ytan där jag brukar vara. Till ytan där jag orkar le och vara snäll och trevlig.
 
Jag har sovit alldeles för lite de sista dagarna och känner mig väldigt trött. Jag har blivit väckt och inte kunnat somna om. Jag gör det nödvändigaste hemma men inte mer. Vet inte om det är bra eller dåligt att vara ledig. Barnen gör det omöjligt att deppa ihop totalt i alla fall.
 
Vid dessa tillfällen brukar jag äta. Tröstäta. Känsloätare och sockermissbrukare som jag är. Men inte denna gång. Jag känner ingen kontroll över något just nu. Men vad jag stoppar in i munnen är det bara jag som kan kontrollera. Det finns ingen som stoppar ner något i halsen på mig utom jag själv. Så just nu är jag stenhård. Stenhård mot mig själv. Jag ska inte låta olyckan störa mig. Inte den här gången...
Postat av: Mia

Det är nog bra att du åtminstone kan känna dig nöjd över maten då!

Och du vet var jag finns. Mobilen är på dygnet runt.

Kramis!

Svar: Vet det :-)
Angelica

2013-06-20 @ 14:11:33
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog
Postat av: Lana

Oh, vännen, blir så ledsen att läsa det! :(
Hoppas, hoppas, det som hänt/händer kan redas ut nån gång för dig!
Det är bra att du har kontroll med maten i alla fall!
Massvis med styrkerkramar till dig!
Tänker på dig! <3
//Lana

Svar: Du är alltid så snäll Lana <3
Angelica

2013-06-20 @ 14:15:20
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Sofie

Vi faller nog alla ner i svarta hål emellanåt och jag tror det är sp det ska få vara. Livet har sina svackor och vi har svackor i vår energi ibland. Jag försöker lära mig att vara mer medveten och närvarande i mitt liv, särskilt när jag mår dåligt för då är det så lätt hänt att man vill fly från ångest eller depression eller kämpa emot det.

Men friden kommer genom att bara observera det man känner utan att fördöma känslorna. Låt det vara som det är, för det ÄR ALLTID ÖVERGÅENDE. Vi har alltid den där styrkan och visheten inom oss även i våra svackor.

Jättestarkt av dig förresten att inte falla in i tröstätandet. Nu ska du njuta av midsommaren och andas in positiv energi.

Kramar från en trogen bloggläsare :)

Svar: Tack så mycket Sofie för den här kommentaren. När jag först läste den blev jag alldeles varm av den, den gav tröst och hopp! Och att höra att du dessutom är en trogen bloggläsare, tack!!!
Angelica

2013-06-21 @ 06:45:13
URL: http://nuetsnyanser.blogspot.com
Postat av: Anonym

Låter inte bra. Gå till botten med dina problem och kanske gå och prata med nån? Du är ju nere ganska ofta...

2013-06-21 @ 09:44:04
Postat av: Christina

Hua... blir ju orolignär jag läser ditt inlägg!!! Vännen..Hoppas allt är bättre nu. Kram

2013-06-22 @ 11:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: