Falukorv

Publicerat 2013-06-28 18:13:00 | i kategori Kött, Mat,

Hur gör ni med korv? Brukar ni äta det? Jag äter det, men köper aldrig "vanlig" korv längre. Inte ens barnen får Hot Dogs längre. Jag tittar alltid efter hög kötthalt och efter hur mycket kolhydrater det är och så försöker jag välja det bästa alternativet som finns tillgängligt.
 
På ICA Maxi har jag hittat en mjölfri korv med lågt kolhydratinnehåll som kommer från Delsbo Charkuteri. Det är 70 % kötthalt, och 0,3 kh/100 g. Den är också sockerfri. Och god också! Och även barnen gillar den! En favorit här hemma alltså! :-)
 
 
Igår lagade maken middag och bjöd på falukorven tillsammans med ugnsgrönsaker och stekt ägg. Och så lade jag till fetaost. Jag hade ingen sås till och jag kände att det inte var tillräckligt med fett till, så jag blev aldrig mätt, utan gick till burken med mandelsmör sen...
 
Sen var jag rädd att jag skulle fortsätta småäta. Men så blev det inte. Det blev ett glas rödvin i stället och lite nagellack på naglarna. Det gick så bra så! :-)
 
Postat av: Johanna

Dina matbilder ser alltid fantastiska ut! :)

Svar: Men tack! Vad snällt sagt!!
Angelica

2013-06-28 @ 20:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: