Fettfastade ett dygn

Publicerat 2013-06-20 20:31:00 | i kategori Mat, Periodisk fasta,

Igår var middagen kl 17 sista måltiden. Och imorse blev det mitt vanliga fett-te till frukost, fast med ökad mängd fett. Och sen blev det inte så jag åt något mer, utan tog en kopp fett-te till vid tretiden. Det fick bli lunchen och sen middag vid halv sex. Därmed blev det ett dygn med fettfasta.
 
Många kör ju nu långa fastor och inte bara den "vanliga" 16-timmarsfastan som oftast används vid periodisk fasta. Nu är ju inte det här fasta på riktigt eftersom jag får i mig många kalorier. Men ändå en sorts fasta med enbart fett. Det gick hur bra som helst. (att jag varit låg har inget med kosten att göra) Och jag kan absolut tänka mig att göra det igen! Men inget jag rekommenderar en nybörjare på LCHF, eller något man ska göra hela tiden!
 
Är det någon av er som läser bloggen som fettfastat?
 
Jag bröt alltså fettfastan med middag idag. Den bestod av två kokta ägg, en liten burk tonfisk, och en nygjord majonnäs, som för första gången blev väldigt lös (??) det har den aldrig blivit förut...
 
Och nu tror jag faktiskt att jag ska ta mig en bit brieost. Jag har fått i mig lite av både kalorier och proteiner i två dagar nu, så det skadar nog inte! ;-)
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: