Matstafett i lördags

Publicerat 2013-06-03 20:03:00 | i kategori Blandat, Mat,

Det var som sagt fest i lördags, så kallad matstafett. Då äter man förrätt på ett ställe, huvudrätt på ett annat ställe och efterrätt på ytterligare ett ställe. Och aldrig med samma människor. Och sen samlas man för en gemensam efterfest. Mycket trevligt! Har ni möjlighet att vara med på det tycker jag absolut att ni ska vara med!
 
Vi bjöd på huvudrätt, och jag måste säga att jag blev mycket nöjd med det vi bjöd på. Skönt också att jag inte behövde göra all mat själv, även maken lagade, så vi gjorde nog ungefär lika mycket den här gången.
 
Jag har inga foton på maten den kvällen, men ett foto från när vi åt rester igår. Jag har tänkt att jag ska ge er recept senare! :-) Jo, just ja, det var faktiskt inga problem med LCHF heller, bortsett från det jag drack. Förrätten var någon slags avokado och räkröra på bröd, där jag lämnade brödet. Huvudrätten var det ju vi som gjorde. Och efterrätten bestod av turkisk yoghurt, färska hallon och jordgubbar, lite honung och cashewnötter och pistagenötter. Vilken tur vi hade! :-)
 
Mycket godsaker här. En kall, marinerad fläskytterfilé, mozzarella och tomat, ugnsrostad zucchini, creme fracihe med sambal oelek, citron och sweet chili. En bearnaisemajonnäs, en vitlöksmajonnäs med gurka och så en sallad till det. Så. Himla. Gott!!
 
Man tar sig emellan ställena med cykel. Hos oss är det självklart med hjälmen på! :-)
 
Och så en bild från lite senare på kvällen då :-)
 
Och några fler bilder hittar du HÄR!!
Postat av: Mia

Vad tyckte era gäster om maten? Klarade de sig utan de vanliga tillbehören? :)

Svar: De tyckte maten var väldigt bra faktiskt!! Hade lite bröd till för dom som ville ha det, men de verkade väldigt nöjda :-)
Angelica

2013-06-04 @ 22:06:20
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: