Pizza med LCHFklubbens pizzamix

Publicerat 2013-06-17 19:36:09 | i kategori Blandat, Mat,

Jag har testat att göra pizza med LCHFklubbens pizzamix, som för övrigt finns på erbjudande nu för bara 42 kronor!

Väldigt smidigt! Bara att blanda mixen med 3 dl vatten. Kavla ut degen på bakplåtspapper, nagga och sen grädda innan det är dags att lägga på tillbehören och grädda igen. Lätt som en plätt!!
 
Jag har ju gjort andra LCHF-pizzor förut, och den här var ganska lik de andra jag gjort. Den här innehåller fiber från potatis, antar att det är ungefär samma som pofiber. Och jag kan tycka att det var lite för mycket av det i den här mixen. Det där är ju så individuellt. Jag hade föredragit en annan fördelning, med kanske mer mandelmjöl. Men som sagt, mycket smidigt att använda!!
 
Gott med massor av ost! :-)
 
 
Vill ni testa det recept som jag själv hittat på som pizzabotten så hittar ni det HÄR. Den pizzabotten är till och med helt mejerifri! :-)
Postat av: Elina

Mmmm gott! :)

2013-06-19 @ 11:19:39
URL: http://nyttlivmeddiabetestypett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: