Seg dag och vattenjympa

Publicerat 2013-06-29 18:28:01 | i kategori Träning, Vardag & familj,

Usch vad seg jag varit idag! Har sovit för lite några nätter och det gav resultat idag. Jag la mig en stund i solsängen före middagen och somnade, det brukar jag sällan göra. :-)
 
Vaknade imorse och kände mig inte helt hundra. För det första träningsvärk efter vattenjympan jag var på igår. Plus en känsla av att vara tjock i halsen, så det kanske kan vara en förkylning på G. (maken har varit förkyld ett tag och äldsta dottern är sjuk)
 
På grund av det beslutade jag mig för att inte träna något idag, men till slut blev det ändå en promenad hemmavid på 4 km. Det kändes lagomt och ändå skönt att få röra på mig.
 
Har ni varit på vattenjympa? Igår var första gången för mig. Jag har ofta tänkt på att jag skulle prova, men det har aldrig blivit av. Men nu var vi tre stycken från jobbet som gick så då kunde jag inte banga. ;-) Dessutom är det gratis, så det fanns liksom ingen ursäkt. Trots att jag sov några timmar för lite. 
 
Det var riktigt jobbigt måste jag säga. Man fick välja hantlar, jag valde mellan, och så var det genomkörning av hela kroppen. Med tabataintervaller på överkroppen. Frågan är om jag ska gå fler gånger? Det är gratis på tisdag kvällar och fredag morgnar. Vi får väl se... :-)
 
En bild på bassängen innan vi hoppade i, klockan tio i sju på morgonen...
 
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Det var en tidig träning, så tidigt har jag aldrig tränat! Hoppas du piggnar till och inte blir sjuk!

Svar: Jag har ofta tränat på morgonen då jag tycker det är en skön start på dagen. Men det kräver en del viljestyrka ibland... ;-)
Angelica

2013-06-29 @ 19:33:11
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Lina

Klart du ska testa igen. När man vänjer sig vid hur rörelserna är i vattnet kan man ta ut dem ännu mer. Det lät spännande med tabata intervaller, aldrig testat i vattnet.
Nåt att lura på till höstens pass ;)
Ha d!

Svar: Jo, jag måste nog testa igen. Kanske på tisdag kväll. Jaså du är ledare också? Vad kul! Första gången med tabata för mig, ever! :-)
Angelica

2013-06-30 @ 08:26:51
URL: http://likar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: