Slappardag, men med träning

Publicerat 2013-06-16 21:22:26 | i kategori Mat, Träning,

Denna dag har varit så skön! Det känns som jag inte gjort så mycket utan mest slappat. Först blev det sovmorgon, sen frukost. Efter det kunde jag inte bestämma mig om jag skulle ta på mig träningskläder eller vanliga kläder, så i stället lade jag mig, fortfarande i pyjamas, på sängen och läste. En stund efter låg hela familjen där och myste. :-)
 
Sent omsider kom i alla fall träningskläderna på. Det blev en joggintur på 9,1 km hemmavid. Det småregnade hela tiden, men kom hem precis innan det började regna på mer. Jag hade glömt bort att just den rundan består av en herrans massa backar så det blev en hel del gång. Men, man måste ju börja nånstans. Nu har jag fått en tid att försöka förbättra på den sträckan! :-)
 
Sen har jag mest såsat på. En lång, varm dusch. Lagat och ätit mat. Städat ena toaletten. Och efter middagen blev det ett besök hos en vecka gamla kattungar! Vi får se om det kanske blir en kattunge senare i sommar. :-) Och så en tripp till ICA Maxi. Nu väntar jag bara på att barnen ska somna så jag får gå och lägga mig i soffan och senare i sängen. Joggingturen tog på, jag är trött nu...
 
Dagens middag: Pestolax (topping av apetina ost blandat med pesto), en smörklick, stekt vitkål och stekt sparris. Såå gott!! :-)
 
Postat av: maken

Sjukt imponerad av att du sprungit den turen! :) var absolut värsta backen jag sprungit uppför, den tog ju aldrig slut!!

2013-06-18 @ 21:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: