Suget tillbaka

Publicerat 2013-06-24 12:54:00 | i kategori Personliga tankar,

Åååhh.... just nu är det jobbigt... Mitt sug har kommit tillbaka och jag vet inte var jag ska ta vägen...
 
Fast jag var strikt hela helgen också, så släppte jag lite och tillät mig äta lite mejerier, och lite socker i sillen och den köpta majonnäsen. Och jag antar att det är det jag får sota för nu...
 
Har precis satt i mig en ruta 86%-ig choklad. Och fantiserar om att baka och äta grädde och yoghurt och bär och nötsmör.
 
Jo, just ja, jag åkte dit på nötsmör och två jordgubbar i går. Det var heller inte bra.
 
Min väldigt strikta period verkar över... Och på det så har vikten ökat i stället för att minska den här veckan. Jag gick ner under veckan och nådde faktiskt ett nytt tiotal på midsommaraftonen och var så glad för det. Och plusset nu gör ju sitt till för att jag ska börja tröstaäta... 
 
Jag brukar alltid öka i vikt när jag tränar. Har blivit tre jogginingturer nu, som säkert också satt sina spår. Varför är det alltid så? Det vore ju bättre att man gick ner när man tränade så att man blev motiverad att fortsätta! :-)
Postat av: Catharina

Jag tycker du ska äta mer grönsaker. Det kan vara så att du är försurad (det blir man av för mycket protein och fett) vilket kan leda till ökat sug! Läs på om syra-bas balansen och gröna kuren! Googla!

Jag tycker inte du ska baka. Inte ens köpa hem mejerier,nötsmör, choklad och annat som gör att du faller tillbaka. Inte lätt, tro mig jag är i samma sits själv. Men försök! Prata med din man och be honom om hjälp!

Jag tror på dig! Du klarar detta! Ta hjälp och skriv i de grupperna jag lagt till dig på fejjan! Du kommer få massa råd och ett fantastiskt stöd!

KRAM <3<3<3<3<3
C

2013-06-24 @ 13:23:30
URL: http://www.lycka33.blogspot.se
Postat av: Lana

Ja, visst är det jobbig att så lite av dolt socker kan ge sötsug! :(
Men du får inte baka vännen! Då faller du dit!
Drick mycket te med mycket kokosolja i! Så har jag räddat mig mig nu från sockermonstret!
Skulle så gärna komma till dig och krama om!
Jag fick tips från min kinesiolog att börja med yoga! Det kan också ge "skyddet" mot sockermonstret!
Massvis med styrkekramar! Snart är du uppe igen! <3 <3 <3
//Lana

2013-06-24 @ 13:53:44
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Mia

Det kan inte vara så att din kropp behöver lite mer när du tränar då? Det kanske går att käka nåt bra för att förhindra att suget kommer?

Och som sagt köp inte sånt du inte vill äta (om nu inte alla andra äter det förstås). Det är ju svårt att låta bli när det finns hemma. Jag KASTADE upp Vincents lördagsgodis längst upp i skafferiet sist, för att inte jag skulle se eller nå det. :p

2013-06-24 @ 14:05:24
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog
Postat av: frida

Önskar att jag hade kunnat motivera dig, om inte lika mycket, så iaf hälften, av vad du gjorde mig igår. Jag har en massa "kloka" krislistor vad jag ska göra när suget sätter in,
men när "monstret" är framme och man rotar i skafferiet, får de där listorna en att bara känna mer skam...
Det som funkar för mig är att tillåta mig dra mig undan, vara ledsen, rädd och vila.
Alternativ, precis tvärtom. Att verkligen "handla" och göra något som man exempelvis skjutit på eller som på annat sätt upplevts jobbigt. Då gödslar man självkänslan istället.
Håller tummarna för dig!
(ps. baka inte ;))

Svar: Tack för den fina kommentar Frida!
Angelica

2013-06-24 @ 15:13:59
Postat av: Mammi

Ha inga skamkänslor, ät vad du vill idag och börja om imorgon, det är okej att va´ mänsklig, gumman. Ät inga jordgubbar, hallon eller choklad om det triggar dig, all lchf-bakning går helt bort,det är min erfarenhet och jag levde på socker innan. Det tar i alla fall 3 veckor för suget att försvinna, sen upplever jag att det är mest psykiskt. Jag tror också att du kanske äter för lite mat och för lite fett när du tränar, jag bara gissar förstås. Sen vet du väl att vikten kan variera väldigt bara under en dag tom 2-3 kg. Väg dig varje dag och gör ett medelsnitt, så kanske du har gått ner trots allt? Om du tränar mycket & regelbundet så växer din muskelmassa och den väger ju mer än fett. mitt sug kommer på kvällen och då gör jag en ägglatte, det är numera mitt godis.Ha det gott!

Svar: Stort tack för din kommentar!! Mycket troligt att jag äter för lite när jag tränar.
Angelica

2013-06-24 @ 18:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: