Biofood kokosfett

Publicerat 2013-03-19 20:31:23 | i kategori Tips,

Jag får ibland frågor om vilket kokosfett jag använder. Det finns flera olika sorter, men det jag använder är Biofood, ekologiskt kokosfett. Det är utan smak och lukt vilket jag gillar. Jag brukar ta en liten sked i tekoppen, både hemma och på jobbet. Ibland har jag det i äggmjölk och äggtelatte. Ibland steker jag i det. Men jag använder det också till hudvård. Det är min nya ögonkräm och nagelbandskräm och ibland även ansiktskräm. Funkar jättebra!! (och mycket billigare än mina tidigare krämer...)
Det här kokosfettet går att köpa på hälsokost och säkert också större livsmedelsbutiker. Jag köper mitt på Shopping4net.se, där kostar det nu 48 kr. Det går också att köpa på Bodystore för 55 kr.
 
Vilket kokosfett använder ni och till vad?
 
(HÄR kan du läsa inlägget om vad som är bra med kokosfett)
 
Postat av: Mitt lyckliga lantliv

Hej tjejen!
Jag har bara testat Cocosa och det tyckte jag var bra faktiskt. Den finns också smak och luktfri.
Men den här var ju sååå mycket billigare så jag kanske borde testa att beställa en. :)

Ha det gott!
Kram
Jeanette

Svar: Cocosa har jag varit nyfiken på, men så länge jag gillar den här kör jag vidare på det :-) Kram
Angelica

2013-03-19 @ 23:03:34
URL: http://mittlyckligalantliv.blogspot.com
Postat av: annika

Det använder jag oxå och tycker det är helt okey..

Svar: Och väldigt prisvärt :-)
Angelica

2013-03-20 @ 06:07:01
URL: http://www.motalakvinna.blogg.se
Postat av: finaevelinasliv.blogg.se

Jag använder samma! Har gjort ischoklad på det och så använder jag det när jag gör fröknäcke :) Har provat ha det som hudvård men min kropp blev inte så impad :/ Har inte vågat ha det i kaffe/te än eftersom jag åt kokosfett på fastande mage en gång som inte slutade så bra ;) fick stanna hemma hela dagen om jag säger så!:P

Svar: Haha! Har läst att vissa får det problemet :-) Ingen fara för mig så länge jag håller det på en lagom nivå :-)
Angelica

2013-03-20 @ 09:11:42
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag ser att det är ett gammalt inlägg men jag använder lchf klubben med smak. Så god att det på morgonen fungerar att äta en msk som det är.

2014-08-09 @ 04:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: