I´m back! Med dagens frukost, kesogrädde

Publicerat 2013-03-10 19:51:16 | i kategori Frukost, Mat,

Hej alla fina människor! Äntligen är jag tillbaka! Har ni saknat mig något? Jag kan säga att jag saknat er jättemycket! Jag gillar verkligen att blogga och få den "gemenskapen" med er. Jag älskar också när ni kommenterar, det visar att ni läser och bryr er! :-) Jag har massor att läsa in mig på, både kommentarer och andra bloggar som jag läser. Uppkopplingen var så dålig där i fjällen, så det blev inte alls mycket av surfande! Och det var ju inte det jag var där för att göra heller... ;-)
 
Första inlägget nu blir att visa dagens frukost. Jag har provat blanda keso och grädde förut, men då åt jag den varm  och det gillade jag inte. Det här blev bättre, men jag är ännu inte övertygad om det är riktigt gott! ;-) Men det är roligt att prova nya frukostar. Och jag hoppas att ni hittar några tips. När jag själv började med LCHF förstod jag inte vad man kunde äta till frukost, och så kan det nog vara för många. Hoppas ni gillar mina tips!
 
 
Vet inte vad jag ska kalla det. Kesogröt kanske? Fast den är ju inte varm... Ni kanske har nåt bra ord? Jag kallar det för kesogrädde så länge... :-)
 
Kesogrädde 1 port
  • 1,5 dl keso
  • 0,5 dl grädde
  • 0,5 tsk vaniljpulver
Mixa med mixerstav för att få en slätare konsistens. Servera med valfria tillbehör. Jag tog mandelsmör och hallon idag. Till det drack jag te med kokosfett.
 
Kesogrädden ger 19 g protein, 4 g kolhydrater, 26 g fett. ( 23 % P, 5 % K, 71 % F)
Postat av: MOa

Smakar det mycket keso? Har lite svårt för keso :)

Svar: Hmm... jag tror det är blandningen som jag har lite svårt för. Jag har inte tyckt om keso så särskilt länge, så det kanske är därför. Jag kommer liksom inte riktigt ihåg om det smakade keso eller inte, men antagligen... Dåligt svar... ;-)
Angelica

2013-03-10 @ 20:16:48
URL: http://www.molia.se
Postat av: Catharina

Jag har saknat dig och dina inlägg massor! Håller med surfandet tillhör inte semester, då ska man vara ledig!

Kram C <3

Svar: Och jag har saknat att läsa din blogg!! Kram
Angelica

2013-03-10 @ 22:26:04
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Carina

Jag gillar också kesogrädde. Jag mixar inte keson innan. Gillar den när den är lite "grynig" eller vad man ska kalla det. Vet inte hur du gör men jag vispar grädden innan jag blandar den i keson. Äter det med hallon eller kanel. Riktigt gott! :)

Svar: Jag vispade inte grädden innan, men det kanske blir godare! Ska ge det fler chanser :-)
Angelica

2013-03-10 @ 23:56:58
Postat av: Jessica

Anna Hallen har ett liknande recept i sin bok - kesofrutti :) Blanda "hel" keso med lite vispad grädde, en äggula och vaniljpulver. Jättegott med hallon till :)

Svar: Det måste jag testa! Tack!!
Angelica

2013-03-11 @ 05:52:12
Postat av: Lena J

Å va många bra tips! =) jätteglad för det, Tack alla! =)

Svar: Alltid bra med tips! :-)
Angelica

2013-03-11 @ 11:41:14
Postat av: Fröken Nilsson

Välkommen hem :)
Inte fel med lite datafri tid.....
Keso och mascarpone är ännu godare ;)

Svar: Ja, såg det tipset nånstans. Undra om jag har mascarpone hemma...?
Angelica

2013-03-11 @ 12:37:44
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Marie

Keso o grädde är mumsigt men för mig blir det mer som efterrätt - översätter lätt eftersom det är så himla gott! O mandelsmör i oxå, man är ju i himlen!

Coops keso är helt klart godast tycker jag, den är liksom gräddig i sig. Stor skillnad mellan tex ICAs o Coops hälsar kesoexperten ;)

Svar: Haha, bra kesoexperten :-)
Angelica

2013-03-11 @ 22:52:55
Postat av: Evelina

Det ser då smarrigt ut!! Dock håller jag ner på mejerierna nu! :/

Svar: Jag försöker hålla igen lite på mejerier, med varierande resultat... :-)
Angelica

2013-03-12 @ 06:55:00
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: Christina

Jag har faktiskt oxå saknat ditt bloggande, trots att jag inte är lchf:are. Du har många smarriga saker/rätter som passar med potatis, pasta osv som är viktigt för mig. Sen är det bra inspiration och pepp. Mycket nice!! Sen är det kul o följa dig nu när vi inte ses lika mycket!!

Fortsätt så! Kram

Svar: Kul att du gillar det ändå :-)
Angelica

2013-03-12 @ 19:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: