På g igen

Publicerat 2013-03-25 16:58:00 | i kategori Mat, Personliga tankar,

Jag har varit lite frånvarande från bloggen. Det har varit färre inlägg och jag vet inte om det har skinit igenom på de inlägg jag har skrivit. Jag har försökt uppdatera bloggen så mycket jag orkat. Men jag har inte varit så uppåt sista tiden. Snarare rätt nere. Och det under en lite längre period än vanligt också. Det har varit jobbigt, och det slår också igenom på maten, vilket naturligtvis gör mig ännu mer nere. Den onda spiralen liksom. Även om jag äter LCHF, så kan det bli för mycket av det goda ibland, och det har det blivit nu. Jag känner mig såå tjock och plufsig. Och jag har känt att blogg och viktminskning får stå tillbaka, för att liksom bara orka med det viktigaste.
 
Jag har försökt hämta inspiration både här och där, mest Instagram, men när man inte är mottaglig går det inte. Det går liksom inte att tvinga sig själv. Det är först när jag känner mig överens med mig själv och jag känner att "nu är det nog" som jag kan ta tag i saker. Och det hände i morse, i duschen! Helt plötsligt kände jag att NU ÄR DET NOG! Så jag bestämde mig för att äta renare mat några dagar, och rivstartade med en äggmjölk till frukost på jobbet!
 
 
Postat av: Mia

Varför så nere? Du vet väl att du kan ringa när du vill, eller maila eller messa eller komma över!? Tycker inte om när dom jag tycker om inte mår bra! :(

Svar: Jadå jag vet! Men inte alltid man känner för det heller. :-)
Angelica

2013-03-25 @ 18:16:11
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Catharina

Du är INTE tjock och plufsig. Se bara på ditt tidigare inlägg, skitsnygg och smal är du! Klänningen är också skitsnygg!

Jag är också nere och det ena jobbiga avlöser det andra. Förstår hur du känner! Gör så gott du kan med allt...maten, bloggen och din träning. Känn ingen press att leverera här på bloggen, skriv när du vill, inte för att du har dåligt samvete!

Du är superduperduktig som kämpar :)
Och glöm inte: Du är jättefin, jag menar det verkligen! Du duger som du är, du är smal och fin!

KRAAAAAAAAAM <3<3<3<3<3
C

Svar: Du är så snäll! Om jag jämför med hur jag såg ut förut så tycker jag att jag är smal. Men om jag tittar på mig utan kläder så är jag inte alls nöjd med mig själv och speciellt inte när jag är extra plufsig. Såg att du var nere, jag hoppas verkligen att du kommer tillbaka till oss snart och att du mår bättre, saknar dina inlägg! Ta hand om dig! KRAM!!
Angelica

2013-03-25 @ 20:07:42
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Evelina

När man är i en nedåt-gående spiral så spelar det ingen större roll vad andra tycker och man har rätt att tycka precis hur man vill. Jag hoppas att du kommer kunna hålla dig motiverad till att äta bra så att spiralen får vända!

Och du ska absolut inte ha dåligt samvete ifall det blir bloggtorka. Må så vara! Ditt mående är viktigare!!

Svar: Livet går upp och ned, och ibland är dalarna jobbigare än andra gånger. Och maten följer därefter, men spårar ur helt gör jag inte! :-)
Angelica

2013-03-26 @ 06:49:07
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: Christina

Hua..Inte ska du vara nere. Såna gånger får du tänka på alla fina personer som finns runt dig och passa på att bli peppad. Men jag förstår dig. Jag har ju varit trött, nere o ledsen....Då äter jag sämre, vikten blir sämre och man blir ännu mer omotiverad. Men då finns det ju dom som bryr sig...som dig!!!
Nu går vi mot våren och man ser solen allt oftare. Underbart! Avboka alla måsten och unna dig egentid själv eller med nån vän. Vi ses iallafall imorgon!! KRAM

Svar: Längtar mycket mot sol, vår och värme, det kommer att lätta upp lite! Vi ses, kram!
Angelica

2013-03-26 @ 07:10:23
Postat av: Mickan - Kostologik

Skönt att det börjar vända! Hur trist det än är måste man ibland ner för att ta sig ännu längre upp i toppen nästa gång :) hejja dig! Och du är ju sketagöraschnygger på bilden i förra inlägget!!
Kramar

Svar: Haha! Tack! Det som syns på utsidan stämmer inte alltid överens med det på insidan. :-)
Angelica

2013-03-26 @ 08:45:52
URL: http://blogg.kostologik.se
Postat av: Jennie

Usch jag hatar verkligen den där känslan och har själv precis haft (har) den och känner också att NÄÄ NU ÄR DET NOG! Ät BRA och clean eating! Mår ju så mycket bättre av det ju!!

you go! ;)

Svar: Det är gott men jag märker att jag inte mår lika bra av det, så ibland måste det till drastiska metoder ;-)
Angelica

2013-03-26 @ 10:18:41
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: