Påskdagar

Publicerat 2013-03-31 20:44:33 | i kategori Blandat, Vardag & familj,

Nu har det gått några av påskens dagar och jag är ändå nöjd med dom. Trots att det inte riktigt blev som jag tänkt mig. Det har varit kanonväder här, strålande sol i tre dagar. Men jag spenderade både fredag och lördag inomhus, det kändes lite tråkigt men var nödvändigt. Fredagen ägnades åt städning och matlagning hemma. Eftersom det var så fint väder kan man tycka att det hade räckt att bara ta det värsta, men när precis ALLT i huset är "det värsta" så finns det inte så många val, speciellt när man väntar främmande. Det var bara till att städa. Och det var verkligen inte bara jag som städade, mannen gjorde en hel del och barnen fick hjälpa till en del dom också. Vi har skaffat en ny bokhylla till 7-åringens rum och jag försöker få ordning i hennes rum också. På eftermiddagen/kvällen kom svägerskan med familj på middag.
 
Igår, lördag, åkte vi till Ikea, vi hade en del att köpa där, vi åt också lunch där. Sen åkte vi hem, gjorde i ordning presenter, gjorde oss i ordning och åkte iväg på middag hos kompisar. Plus att jag hade ordnat med tårta (recept kommer senare). Fullt upp med andra ord. Vi fick god påskmat där och barnen lekte väldigt bra tillsammans. Mycket trevligt!! Och när vi kom hem så fortsatte faktiskt det mysiga. Barnen tvärsomnade i bilen, så dom var det bara att lägga. Och vi slog faktiskt inte igång tv:n, utan började prata om olika saker som vi ville med huset. Och för en gångs skull kände jag att vi faktiskt kunde prata med varandra, att det gick att ta upp olika idéer utan att det känns som att prata med en vägg. Jätteskönt faktiskt! Någon fler som brukar känna så när de diskuterar drömmar om hus och inredning med sin partner? :-)
 
Idag låg vi rätt länge innan vi klev upp, barnen klarade sig själva en bra stund. Så det blev ordentligt sen frukost, med tanke på att det hade blivit sommartid också. Så vi struntade i "måsten" idag och gick ut i stället. Vi gjorde det enkelt och tog en promenad hemmavid. Sen grillade vi korv på baksidan och solade lite. Såå skönt!! Det kan räcka med något så enkelt också, man behöver inte ge sig ut på utflykt för att det ska vara mysigt! :-)
 
 
Postat av: Evelina

Det blir minsann inte alltid som man tänkt! Men tur att du har haft det bra i alla fall :)

2013-04-01 @ 06:54:32
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: