Trött kväll

Publicerat 2013-03-24 21:04:39 | i kategori Blandat,

 
Det har varit en intensiv helg och jag är så trött nu. Känner mig urlakad. Det har bara varit roliga saker. Och även om roliga saker ger energi, tar det också energi att vara fullbokad. Idag har jag sjungit hela dagen. Började klockan 10 och slutade kvart över sex. Men konserten gick bra och det var roligt att min man och mina barn var och lyssnade! :-) Men snart väntar sängen!
Postat av: Jenny

Hej.
Jag är ny läsare här. Jag försöker hitta tillbaka till inspirationen. Att äta LCHF, har testat för några år sedan. Det gav bra resultat och nu när jag blivit sjuk behöver jag hitta ett sätt att hålla vikten.

Extra roligt att du sjunger. Är det en kör? Jag sjunger i körer och vi hade åxå konsert igår kväll med en av dem. Vi sjöng "En svensk Markuspassion".

Svar: Hej Jenny! Vad kul att du hittat hit!! :-) Hoppas du hittar inspirationen till att börja igen, jag tycker LCHF är ett bra sätt att hålla vikten, med mycket god mat! :-) Ja, jag sjunger i en damkör, Kören Confetti, som leds av Kjell Lönnå. Har sjungit hela mitt liv och tycker det är jättekul! Kul med konserter :-)
Angelica

2013-03-25 @ 07:36:23
URL: http://quadrifolium.blogspot.se
Postat av: Petra

Hej! Du verkar ju ha råkoll på kost och så :)
Har ätit lchf sen november och gått ner 13kg vilket är skitgött.
Men nu den senaste 1-1 1/2 månaden har det stått still och jag kan pendla till och från 1 kg på en dag. Ibland mer, ibland mindre.
Jag har kört pf och gillade det och vågen började peka neråt igen.
Men nu är jag så hungrig på morgnarna så jag känner att jag inte skulle klara det nu.
Vad skulle hända om jag tar bort den feta grädden och tar vanlig matlagningsgrädde istället, byter ut det kvarg mot lätt osv? Skulle jag gå ner i vikt då tro?

Svar: Ja, visst jag har råkoll! :-) Nej då, men lite koll har jag iaf... Jag tycker inte att du ska byta ut grädde mot matlagningsgrädde osv. De innehåller tillsatser. OM du vill minska på antalet kalorier, så ät antingen mindre av dom varorna eller blanda ut med vatten. Annars tycker jag att du ska testa att utesluta eller åtminstone dra ner på mejerier. Det är boven för många och kan göra så att du börjar gå ner igen. Prova! :-)
Angelica

2013-03-25 @ 14:34:06
URL: http://livetmedeije.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: