Två dagars fakir

Publicerat 2013-03-26 21:41:51 | i kategori Mat, Matdagbok,

Jag skrev ju tidigare att jag kände att det fick vara nog, så nu har jag faktiskt hårdkört i två dagar och kört fakir och nollat kolhydraterna. Jag har aldrig gjort det förut och skulle nog ha svårt att göra det en längre period, men två dagar klarade jag i alla fall. I morgon ska jag äta lunch ute så då går det inte, men jag tänkte i alla fall välja bra mat. 
 
Idag när jag var hos frissan fick jag en kopp te och en bit choklad, 70 %. Och jag höll på att överlägga med mig själv ända tills jag druckit upp teet och då tyckte det blev onödigt att äta chokladen. :-) Chokladen i sig hade nog inte haft någon inverkan på vikten, men den hade påverkat mig på andra sätt. Dels hade den kunnat trigga igång sötsuget igen, och dels hade den höjt blodsockret vilket i sin tur hade gjort mig hungrig. Jag skulle komma hem sent och jag hade glömt de två ägg jag hade tänkt äta som mellanmål efter frissan, före kören, på jobbet. Så jag ville heller inte riskera att bli döhungrig. 
 
På Instagram har jag lagt upp bilder på allt jag ätit, men det är inte alla ni som läser bloggen som följer mig där, så här skriver jag upp vad jag ätit de här två dagarna:
 
Måndag
Frukost ca 9: Äggmjölk
Lunch ca 14: Laxfilé med smör
Middag ca17: Fläskfilé med persiljesmör och färsk basilika
Kvällsfika ca 21: Två kokta ägg
 
Tisdag
Frukost ca 9: Äggmjölk
Lunch ca 12: Fläskfilé med persiljesmör och färsk basilika
Middag ca 20.30: 6 äggvitor, stekta i smör, med salt, peppar, olivolja och färsk basilika
 
 
Postat av: Lana

Jag kör också något liknande. Mår så bra i magen av sådan mat! Suget är minimalt trots att jag är inne i PMS-period! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

Svar: Trots PMS??! Oj, vilken supermat!! :-)
Angelica

2013-03-27 @ 18:29:50
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Catharina

Du är så duktig som kämpar på! Heja, heja :)

Kram C

Svar: duktig och duktig, en gör så gott en kan ;-)
Angelica

2013-03-27 @ 22:48:48
URL: http://lycka33.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: