Två-månaders-rapport!

Publicerat 2013-03-01 09:44:56 | i kategori Viktminskning,

Idag är det den första mars och jag ska lämna en månadsrapport! Först ska jag nämna hur det gått med vågen. Jag ställde ju undan den i tisdags, då jag var så less på den. Och det har gått rätt bra sen dess. Jag har inte tjuvvägt mig. Förutom igår kväll, när jag plockade fram den för att ha den framme i morse... Haha! Men godkänt resultat! :-) Ska hålla den undan längre nu nästa gång. Målet är att klara mig utan den ända till nästa månadsvägning! Vojne vojne...
 
Jag vet att jag aldrig rapporterade förra månaden, så det kommer först här. Jag har ju ett mål på att gå ner 5 kg detta år. Kändes som en lagom nivå. Jag har legat still så väldigt länge, så det är ingen lätt match för mig att gå ner dessa!!
 
Den 1 januari 2013 startade jag på en vikt på 74.9 kg. (är 170 cm lång)
 
1 februari 2013 (73,7 kg)
vikt: - 1,2 kg
mage: - 2,5 cm 
rumpa: -1 cm
lår: +- 0
smalast/midja: -2 cm
arm: +- 0
 
1 mars 2013 (72,4 kg)
vikt - 2,5 kg
mage: - 2,5 cm
rumpa: - 2 cm
lår: - 1 cm
smalast/midja: - 3 cm
arm: +- 0
 
Jag räknar alltså hur mycket jag minskat sen årsskiftet. Denna månad hände det inget med magen tyvärr, fast jag mätte flera gånger!! ;-) Men den minskade mycket förra månaden, och den här månaden var det annat som följde efter. 
 
Jag blev själv så taggad av det här!! Månadsvägning/mätning är jättebra, och jag hoppas verkligen att jag kan sköta mig nu utan att väga mig förrän 1 april!! (måttbandet ligger fortfarande framme)
 
Nu ska jag njuta av dessa siffror och inte ägna en enda tanke åt de glädjesiffror jag såg på vågen under ketosveckan, för där kommer jag hamna igen, på en månadsvägning, förr eller senare!! :-)
 
Postat av: Lana

Bra jobbat! :)
Det är bara fortsätta på samma rätta vägen! :)
Ha en toppen fredag!
Kramar!
//Lana

Svar: Ja, nånting rätt måste jag ju göra iaf :-) kram
Angelica

2013-03-01 @ 10:56:36
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: fröken Nilsson

Jättefint resultat ju!!
Bara att nöta på nu så lossnar det :)

Svar: Ja, nöta nöta! :-)
Angelica

2013-03-01 @ 13:05:30
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Catharina

Vilken skillnad! Bra jobbat! Jag skrattade högt när jag läst att du mätt dig runt magen flera gånger...Du är rolig du! ;)
Klart du klarar att vänta till 1 april med att väga dig! Att släppa vågen i början är svårt, ett alternativ är ju att du väger dig 1 gång i veckan denna månad. Sen väger du dig bara 2 ggr nästa månad osv...om du tycker det är svårt att stå emot tänker jag!

Forsätt kämpa, du är grym!
Ha en fin helg :)
Kram C <3<3<3

Svar: Ja, men det är ett svårt ställe att mäta ju, så håller man på ett tag så kan det ju bli mindre ;-)
Angelica

2013-03-01 @ 16:53:59
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Moa

Vad kul :) Jag började också med LCHF i början på jan. Vägde då 74,7 till mina 169 cm :) Vi har i princip samma startvikt och längd :)

Svar: Haha, vad kul!! Jag började i och för sig med LCHF för tre år sen. Men sen årsskiftet försöker jag fokusera på att få igång viktminskningen igen efter att ha stått still så länge. :-)
Angelica

2013-03-01 @ 20:46:04
URL: http://www.molia.se
Postat av: Alexandra

Jättebra jobbat! :)
Vi har just flyttat och jag har tappat bort mitt måttband :O var och hälsade på en vän igår och passade på att mäta där ;) vågen är lite samma för mg, det ska vägas i tid och otid. Lite har jag kunnat hålla mig nu, ska fortsätta kämpa med det.
Kämpa vidare, lycka till! :)

Svar: Tack Alexandra, roligt att läsa om dina resultat på din blogg :-)
Angelica

2013-03-02 @ 10:25:48
URL: http://alexandrablomqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: