En busy helg och för mycket gott

Publicerat 2013-05-06 17:13:00 | i kategori Personliga tankar,

De sista dagarna har jag haft väldigt mycket att göra. I lördags var det dags för årets vårkonsert, så jag har sjungit en hel del de sista dagarna. Och igår var jag hemma och städade. I lördags var det också knytkalas. Jag fick ihop en mycket bra tallrik faktiskt, ur LCHF-synpunkt. Men sen fanns det lite andra godsaker också. Hembakt bröd, crostini och hembakt morotskaka. Och jag stod inte emot utan jag smakade några flera bitar, och det var SÅÅ gott! Och det var väl inte så farligt i sig. Tänkte rätta till det igår med att äta strikt och mejerifritt. Men det slutade med 60 gram choklad i ett nafs... Så idag när jag vägde mig var det 3 kg upp och 3 cm upp runt magen... *SUCKAR*
 
Återigen, inte så farligt det heller, det är säkert en del vätska, jag har dessutom ägglossning. MEN, jag åker ju utomlands imorgon! Jag provade mina bikinisar förra veckan och konstaterade att jag kände mig rätt nöjd för tillfället. Skitbra! Så jag släppte lite på tyglarna. Jag har visst väldigt svårt för det. Jag är lite så där "allt eller inget" gällande det mesta. Det gick sådär det där med att hitta balansen... Sockermonstret finns inte bara i sockret utan även i en massa annat när det gäller mig!
 
Nåja, jag ska i alla fall NJUTA nu när jag ska till Spanien. Vardagens bekymmer tar jag när jag kommer tillbaka! :-)
 
Postat av: Jasmine (diabetestypettlchf)

Ha en underbar semester! Kram

Svar: Tack för det! :-)
Angelica

2013-05-07 @ 06:58:20
URL: http://diabetestypettlchf.blogg.se
Postat av: Evelina

Hoppas du får en fantastisk semester!!!! :D

Svar: Tack så mycket Evelina!
Angelica

2013-05-07 @ 07:03:04
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: Lana

Jag tror att mycket sitter i hjärnan, när det gäller sockersug/beroende...:(
Men skönt att du konstaterat att du är nöjd med hur du ser ut i bikini! Det är så viktigt! Bara den fina och nöjda tanken kan hjälpa dig att gå ner i vikt! Som sagt, mycket hänger på våra "sjuka" hjärnor! ;)
Känner igen mig i det du skriver: allt eller inget...
Ha en toppen resa och njut!
Kramar!
//Lana

Svar: Tack Lana, du har rätt i det. Jag försöker nu tänka på att jag väger 10 kg mindre än förra gången jag var i Spanien för två år sen. :-) KRAM
Angelica

2013-05-07 @ 09:07:17
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Erika

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver! Går igenom exakt samma sak här hemma, men vad bra det är att du peppar dig på det sättet du gör! På de bilder du visar ser du fantastisk ut!

Trevlig resa!
Eriká

Svar: Tack så mycket Erika!! :-)
Angelica

2013-05-07 @ 09:29:46
URL: http://erikasdrommar.blogg.se
Postat av: Mia

Bikinibilder från Spanien sen då? Hihi... ;)
Ha det supernajs! kram!

Svar: Skulle inte tro det va.. det var ju förra veckan jag var nöjd.. ;-) Tack och kram tillbaka!
Angelica

2013-05-07 @ 11:05:32
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Petra

Jag har nyligen varit med i Moniques (Lifezone) LCHF-kurs/forum och lärt mej att lägga till fett till alla måltider. Mycket fett! Då håller man sig mätt länge och sötsuget försvinner. Viktnedgången kommer inte att låta vänta på sig heller. Jag har gått ner över 4 kg på 4 veckor (och jag tyckte att jag åt bra innan). Jag har tagit en bullet kaffe varje morgon (med smör och kokosfett i) och sedan ätit mat kl 12.30 och 17.30. Endast kaffe (ibland med grädde) som mellanmål. När jag kollar igenom vad du har ätit så finns det flera måltider där du har kunnat lägga till mycket mera fett och kanske tagit bort lite grönsaker (kolhydrater).
Ett litet tips bara...

Svar: Vilket resultat! Bra jobbat! Kul att det fungerar för dig. Jag experimenterar mig fran :-)
Angelica

2013-05-07 @ 14:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: