Paket med bra varor

Publicerat 2013-05-25 08:23:00 | i kategori Tips,

Alltid roligt att öppna paket även om jag egentligen föredrar dom med kläder! ;-) Men kosttillskott är väl inte så dumt det heller... :-)
 
 
Jag brukar beställa från shopping4net.se, de brukar ha bra priser. Den här gången blev det påfyllning av kokosfett, D-vitamin, vitaminer till barnen och så ska jag testa magnesium.
 
Någon av er som äter magnesium? Kan ni inte berätta varför och vilka effekter ni eventuellt märkt av?
 
 
Postat av: Sofie

Jag har ätit magnesium flera år eftersom jag vet att det är en av de mineraler som de flesta har brist på. Dessutom blev jag utbränd i fjol och stress och oro gör ju också att vi behöver mer magnesium eftersom kroppen då förbrukar mer näring och det har även en lugnande effekt på en stressad kropp. Jag har inte märkt något egentligen så där verkligt konkret men jag vet att det åtminstone också kan verka gynnande för tarmfunktionen för de som har problem med det ;)

Magnesium behövs också för att D-vitamin och framför allt kalcium ska kunna tas upp av kroppen. Eftersom magnesium är viktig för nästan alla funktioner i kroppen och det faktum att de flesta har brist idag så tror jag verkligen det är en fördel att ta lite extra eftersom vi inte får i oss tillräckligt av kosten i dag.

Svar: Tack för att du delade med dig! Visste inte att de flesta har brist på det. Hoppas att de hjälper mot min stress och tarmfunktion då :-)
Angelica

2013-05-25 @ 15:51:15
URL: http://nuetsnyanser.blogspot.com
Postat av: Lana

Härligt med bra nyttig "shopping" :)
Jag brukar beställa kosttilskott från Bodystore.com. Har du handlat där nån gång! Riktigt bra inline/webbbutik med mycket bra ekologiska produkter! :)
Jag äter magnesium, eftersom jag får lätt kramp i mina ben när jag har magnesiumbrist.
Ha en fin dag!
Kram kram
//Lana

Svar: Har faktiskt aldrig beställt från Bodystore. Är inne ibland och blir sugen på att beställa, så det blir nog! :-)
Angelica

2013-05-25 @ 16:26:24
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Milla

Jag har ätit magnesium några veckor nu och känner att jag inte är lika trött någon mer. Sover mycket bättre på nätterna och som tidigare nämnt så får man inte kramp i ben om man brukar få det lätt och vid träning är det ett bra tillskott! (:

Svar: Tack Milla! Har faktiskt haft kramp ett par gånger, så jag hoppas det slutar!
Angelica

2013-05-25 @ 19:13:08
URL: http://millabarsk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: