Rostat microbröd med hasselnötsmjöl

Publicerat 2013-05-20 12:10:01 | i kategori Frukost,

 
Idag gjorde jag ett microbröd till frukost som jag sedan rostade. Jag hade lite andra ingredienser i idag, men det här blev ju bra det också! Rostat bröd är något av det jag verkligen kan sakna...
 
Nu har jag inga exakta mått, men jag tog ett ägg, en klick kokosfett, lite fiberhusk och hasselnötsmjöl. Och salt. Och så blandade jag ihop i en skål och stoppade in i micron i 2 minuter. Efter att det svalnat delade jag det och rostade. Mycket gott med smör och ost. Men brödet i sig är ju helt mejerifritt!
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Verkligen enkelt att göra bröd i micron! Kan också sakna rostbröd, men tyvärr har jag inte ens en brödrost!

Svar: :-) då är det ingen mening att längta efter rostbröd ;-)
Angelica

2013-05-20 @ 14:45:59
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Perfekt med snabblagad frukost. :-)

2013-05-20 @ 14:55:12
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: