Matdagbok torsdag 31/10

Publicerat 2013-11-01 10:46:44 | i kategori Mat, Matdagbok,

Har funderat på att återuppta matdagboken. Finns både för- och nackdelar med det. Det kan bli en väldig press, men samtidigt pushar det mig till att inte äta sånt jag inte tänkt mig. Om jag måste delge det här tänkte jag. Det här är i alla fall gårdagens matdagbok;
 
Frukost ca 9: Plocktallrik med te med kokosfett. Två kokta ägg, en halv avokado med lite mild olivolja, salt och peppar. En skiva skinka, gul paprika. (se tidigare inlägg)
 
Lunch ca 12: En burk makrill i tomatsås, en halv avokado, två stekta ägg.
 
Middag ca 16: Två Big Mac, utan bröd, med extra McFeast-dressing.
 
Kvällsfika ca 19: Kesokvarg med mandelsmör, hallon, blåbär, vaniljpulver och kokoschips.
 
Det var inte planerat att jag skulle äta på McDonalds, men nu blev det så. Men den där snabbmaten triggar mig gärna, och gör mig inte så mätt, så senare på kvällen när jag gjorde i ordning kvällsfika till barnen, kände jag mig så sugen. Så i stället för att riskera att jag skulle böra småäta gjorde jag i ordning ett kvällsfika till mig själv. Och då blev jag nöjd!!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: