Dubbla pass och dagens middag

Publicerat 2013-10-17 18:56:00 | i kategori Mat, Träning,

Idag var jag riktigt hurtig och tränade två pass. På morgonen innan jobbet blev det först 30 min simning.
 
Var lite tveksam till om jag skulle lägga ut bilden eller inte, jag gillar inte min degiga mage. Men det här är jag! Magen är den främsta anledningen till att jag vill gå ner i vikt. Men min kropp vill inte gå ner i vikt så det har jag mer eller mindre gett upp. Men det hindrar mig inte från att äta bra och träna. Så kanske kroppen släpper ifrån sig nåt mer till slut!
 
 
Sen blev det lunchspinning på Friskis och svettis. Det är ett 45 min långt pass. Men då är det inklusive stretching. Jag hinner inte vara med på stretchingen för jag måste tillbaka till jobbet. Det går rätt mycket flex att gå iväg på dom här passen. Som tur är har vi en timmes friskvård varje vecka, men den går åt rätt fort ibland.
 
Pulsklockan var på under passet! Och OJ vad jag svettades!! (förresten, någon som vet om det går att på sig pulsklockan när man simmar??)
 
 
Jag märker också att jag kräver mer mat nu när jag tränar än förut. Jag använder mig av appen shape up för att få ett hum hur jag ligger till. Både kalorimässigt och fördelningen mellan protein, fett och kolhydrater. I och med att jag äter mer så äter jag ju mer gram också av vart och ett. Så det känns lite ovant. Men jag kan inte hålla mig till mina vanliga värden, det orkar jag inte med nu. Huvudsaken är att jag äter så jag orkar med allt.
 
När jag kom hem från jobbet fanns det mat iordninggjort. Idag blev det tomat och ostgratinerad kassler och stekt zucchini. Gott som bara den!! Fast allt är ju gott när man är hungrig... :-)
 
 
Postat av: Catharina

Otroligt modigt av dig att lägga upp den bilden! Du är jättefin och duger precis som du är! <3
Fasen vad duktig du är med träningen, jag blir peppad att komma igång jag också!

Kram C <3<3<3

Svar: Tack så mycket!! Lite träning gör gott för själen. Promenader i det fina höstvädret till exempel. Annars kan jag rekommendera simning. Passar alla kroppar och kondition. Hoppas jag kan inspirera dig att komma igång!

Kram <3
Angelica

2013-10-17 @ 21:41:47
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Fröken Nilsson

Ja dessa magar :/ är väl inte heller nöjd med min men vad gör det eg?? vet ju varför den ser ut som den gör....
Träna och ät för hälsan och vem vet kanske kroppen släpper lr tightar till sig :)
Strongt att lägga ut bilden, jag är inte riktigt lika modig.....
Jag är oftast inte hungrig efter träning men brukar ta ngt litet ändå.....undra om det behövs eg?
Lyx att ha möjlighet att träna på lunchen!!

Svar: Tänkte att det gör inget att visa sanningen. Jag ska inte känna att jag inte kan trivas i min kropp. Också tänkt på det där med att äta. Läs LCHF-ingenjören, hon har just skrivit om det. Jag äter hellre ett par timmar innan. Och efter äter jag om jag känner att jag behöver det.
Angelica

2013-10-18 @ 09:00:47
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Frida

Jag dubblar och skriver här också...:

Du är vacker!!
och jag önskar så att du också såg det<3

Svar: Tack, du är så snäll Frida!! Du vet hur det är, det kan vara svårt att se bortanför bristerna... Men jag tränar på det och försöker vara nöjd med mig själv. Kram <3
Angelica

2013-10-18 @ 11:42:57
Postat av: julia

skönt att ha ett mål blir så lättare att motivera sig då :) simning är bra!

Svar: Ja, simning är jättebra :-)
Angelica

2013-10-18 @ 11:56:31
URL: http://takethetime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: