Födelsedagsmiddag med familjen

Publicerat 2013-10-21 20:25:35 | i kategori Alla recept, Vardag & familj,

Igår hade jag familjen på födelsedagsmiddag. Nu var det ju ett tag sen jag fyllde år, men det passade inte förrän igår. Vi blev totalt 9 vuxna och 4 barn. Jag hade gjort i ordning en buffé med lite smått och gott. Jag var rädd för att det skulle bli massor av mat över, men det blev det inte. Gott betyg! :-)
 
Här kommer lite bilder!
 
Vuxenbord och barnbord för att alla skulle få plats.
 
 
Sparris med feta, champinjoner med vitlökssmör, mozzarella och tomater
 
Klyftpotatis, rostade rödbetor, morötter och kålrot. Bearnaisesås.
 
Kycklinggratäng med soltorkade tomater, avokadosallad med bacon och valnötter.
 
Lax med creme fraiche-pesto
 
Till efterrätt gjorde jag en gino med mörk choklad.
 
Det var hallon, blåbär, björnbär, mango, ananas och banan. Jag åt den tillsammans med sockerfri vaniljglass.
 
Jag fick presenter också. Ljuslykta med apelsinljus. Produkter från Body Shop.
 
Blommor, en tavla, två ljusstakar med kanelljus.
 
Nu doftar det härligt hemma av både apelsin och kanel, som lite juldoft. Tack!! ♥
Postat av: Sofia

Trillade in på din blogg när ja letade efter lchf bloggar :-P En liten fundering.. Äter du fortf lchf? Lyckas du äta frukt men fortfarande va i ketos?

Svar: Hej Sofia! Jag äter fortfarande lchf, men nu en liberal form. Jag mäter inte ketoner, men nej, jag är inte i ketos. Frukt äter jag någon gång ibland, nån gång i veckan. För tillfället eftersträvar jag inte viktnedgång, därför äter jag mer kolhydrater än förut.
Angelica

2013-10-21 @ 20:45:37
URL: http://gladamamman.wordpress.com
Postat av: Fröken Nilsson

oh va mycket god mat!!
Påminner mig om att jag borde planera torsdagens o fredagens firande av snart 6åring.....

Svar: Mycket kalasande blir det vid födelsedagar :-)
Angelica

2013-10-22 @ 07:42:17
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Sofia

Ahaaa oki! Oo de såg så gott ut med frukt! Men får nog vänta med frukt ett tag iaf för jag vill va i ketos. O kikade runt lite mer på bloggen igår, kul o bra info, bra blogg med mycket kul å läsa :-)

Svar: När man inte äter frukt så ofta så är det väldigt gott! Och passar bra som efterrätt tycker jag! :-) Kul att du gillar bloggen!!
Angelica

2013-10-22 @ 08:57:25
URL: http://gladamamman.wordpress.com
Postat av: Lana

Grattis i efterskott! :)
Vad mycket gott du bjöd din släkt på! :)
Ha en fin dag!
Kram
//Lana

Svar: Tack så mycket! :-)
Angelica

2013-10-22 @ 09:26:12
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Catharina

Först: Vad fint porslin och fint dukat!
Sen: Gud så mycket goood mat du lagat, jag hade varit överlycklig om jag varit bjuden! Skönt också att se att ett kalas kan innehålla mat istället för bara fika och efterrätter!

Kram C <3<3<3

Svar: Tack så mycket!! Här blev det både mat och efterrätt ;-)
Angelica

2013-10-22 @ 14:44:01
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Amanda

Hejsan! Undrar bara om du gjorde glassen själv eller har du köpt den? Skulle gärna vilja prova den då den såg så god ut! :D :D

Svar: Hej Amanda! Nej, jag har tyvärr inte gjort den glassen själv. Den var köpt, märket är Alvesta glass, finns bland annat på ICA.
Angelica

2013-11-01 @ 10:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: