Spinning och mat

Publicerat 2013-10-24 19:00:41 | i kategori Mat, Träning,

Snart är ytterligare en dag till ända. Skönt säger jag, för oj vad trött jag är! Har längtat efter sängen hela eftermiddagen. Innan jag blev trött hann jag ändå med ett lunchspinningpass. Jag har så ont om tid att träna den här veckan, så jag passade på när jag kunde. Jag var också på ett lunchjympapass igår.
 
Egentligen vill jag simma i morgon bitti, men jag har festen jag ska på i morgon kväll, och jag känner att det blir för mycket. Skulle jag simma på morgonen lär jag åka hem efter jobbet i stället för att festa. Och även om jag faktiskt gärna skulle åka hem, är det här den stora festen som bara äger rum en gång om året, så jag vill ju gå också.
 
Det är helt sjukt vad jag svettas på ett spinningpass, det bara rinner från mig. Men jag börjar gilla spinning. Nu har jag bara gått på tre pass, samma pass med samma ledare. Och inte full längd, utan lunchpass. Ska testa fler gånger. Fastnar jag kommer jag att köpa spinningskor.
 
 
Ja, ni ser ju vad jag svettas... Efter spinningpasset blev det gårdagens pannkakor med kesokvarg och bär.
 
Till middag blev det korv idag. Jag brukar köpa ICAs grillkorv med 71 % kötthalt. Den korven gillar hela familjen, jag gillar när det finns mat som alla gillar, så jag slipper handla och laga olika mat/rätter till resten av familjen. Och jämfört med t.ex. hot dogs är dessa korvar mycket bättre!
 
Som tillbehör gjorde jag en äggröra med prästost och så stekte jag butternut pumpa/squash till det. Gott var det! Jag blev inte riktigt mätt tyvärr, så nu har jag småätit mackor i stället.
 
Jag måste se till att baka nåt lchfbröd snart, för nu är det finn crisp jag äter. Nån enstaka finn crisp gör inget tycker jag, men nu har det blivit för många i flera dagar i rad. Skärpning! På måndag... ;-) Det gäller att hitta sina fällor och göra något för att undvika dom. Just nu har dessa mackor blivit en fälla, och jag måste göra något åt det!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: