Val i stället för socker

Publicerat 2013-10-11 17:18:41 | i kategori Mat, Tips,

Jag hade tagit med mig min numera vanliga frukost till jobbet idag som vanligt. Men när jag kom in i köket på jobbet kände jag doften av nybakat och kom på att det var fredag. På fredagar brukar det vara en fikabuffé med en massa smaskigt och jag kände att jag inte visste om jag skulle kunna motstå det idag. Så vad gjorde jag?
 
Jag beslutade mig för att spara min goda frukost till eftermiddagsfikat och i stället äta av jobbets frukost. På så sätt kunde jag också äta nåt gott till eftermiddagsfika! Visserligen blev det två hårdmackor med leverpastej och inlagd gurka (min favorit) till frukost i stället, men i jämförelse med att smaska i mig något på eftermiddagen jag skulle ångra senare tyckte jag det var ett bra val!
 
Kesokvarg med vaniljpulver, blåbär, hallon, kokoschips

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: