En full rulle-dag!

Publicerat 2013-09-09 21:40:03 | i kategori Mat, Träning, Vardag & familj,

Idag har det minsann varit full rulle! Jag åkte på Friskis på lunchjympa idag. Skitkul och bra pass! Jag var tvungen att gå innan stretchingen för jag hade bråttom tillbaka till jobbet. Duschade, slängde i mig ett kokt ägg och fixade mig lite grann. Tillbaka på jobbet, slängde i mig en burk makrill och gick på möte. Sen hade jag tänkt stoppa i mig något mer den lilla stund jag hade över innan nästa tid jag hade att passa. Men på grund av oförutsedda händelser hade jag inte möjlighet till det! När jag väl kom hem (vid halv fyra) var jag så sjukt hungrig och nästan svimfärdig. Jag hade heller inte druckit något vatten heller, fast jag svettades som en gris. Så kan det gå när det oförutsedda händer...
 
Till middag idag blev det tomatsoppa som jag berättade från veckans matsedel. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Barnen gillade den inte. Vi vuxna tyckte att den blev halvgod och åt ordentligt. Men det blir ingen favoritsoppa. 
 
Nu har jag lagat morgondagens middag så den är klar att värmas i morgon. Tisdagar är en sån där dag när det kör ihop sig lite, då vi alla tre tjejer har kör samtidigt. Min kör är mellan 17.30-19. Yngsta dotterns mellan 17.30-18.15. Äldsta dotterns mellan 18.45-20.00. Så där blir det logistik!! De är ju naturligtvis inte på samma ställe, plus att vi bor en mil utanför stan. Men vi har lyckats lösa det! 
 
Egentligen är det min tur att hämta barnen imorgon och göra middag, men maken har tagit på sig det så jag ska kunna träna efter jobbet. Det är ett utomhuspass som jobbet anordnat. Ska bli spännande att se vad det blir... Det blir lite stressigt då också, passet är mellan 16-17 och jag ska vara duschad och klar på kören 17.30...
 
Men i alla fall... även om det inte är jag som hämtar imorgon, så kan jag ändå stå för middagen genom att förbereda allt ikväll.
 
Broccolimos, pannbiffar, stekta champinjoner och broccoli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: