Fredagsmys med plocktallrik

Publicerat 2013-09-22 10:22:44 | i kategori Mat, Vardag & familj, Övrigt,

Brukar ni ha fredagsmys? Det är lite olika hur vi har det. Barnen vill gärna ha, och då brukar det mest betyda att vi ska sitta tillsammans och titta på film. Fast det är ju inte jättekul att sitta och titta på barnfilm... ;-)
 
Men efter att barnen somnat är det vi som bestämmer över TV:n. Oftast tittar vi på film eller serie via Netflix. Vi ser i princip aldrig på vanlig TV längre. Nu kan vi själv bestämma vad vi vill se och när vi vill se det. Perfekt! :-)
 
Nu i fredags hade jag förberett lite gott att äta. Det blev en plocktallrik innehållandes rökt lax, najadlax (rökt och gravad) bruschettaskinka, godaste brien som jag vet (husets brie från ICA Esplanad) och honungsmelon. Jo, och så blev det lite choklad på sidan om. Mumsigt!!
 
Berätta gärna hur ni brukar göra!
 
 
Postat av: Christine

Vi har tonårsbarn så fredagsmyset ser väldigt annorlunda ut beroende på dagsformen ;) Tyvärr är mina barn inbitna chipsätare, och det är mitt fel från början som låtit dem äta chips och nu är de så stora att jag har svårt att bestämma över dem. Kan bara påverka genom att berätta och att själv inte äta. De gillar plocktallrikar de med, med kycklingvingar, grönsaksstavar och olika hemgjorda dipsåser, så helt förtappade är de inte ;)

Svar: Hehe! Tror inga barn är helt förtappade! :-) Ja men vad roligt att de uppskattar sånt också! Då kan man ju alternera! :-)
Angelica

2013-09-22 @ 16:41:49
URL: http://cricriperu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: