Liberalare LCHF

Publicerat 2013-09-04 20:14:15 | i kategori Frukost, Mat,

Jag har gått åt ett liberalare LCHF nu. Det märkte ni ju när jag skrev om att jag börjat äta lite frukt ibland. Just nu tycker jag det är så skönt! Jag har ofta varit väldigt strikt och till slut tröttnade jag. Det känns som att det fungerar väldigt bra just nu. Jag står fortfarande still i vikt, även om magen ökat lite. Men det är ju vad som brukar hända när kolhydratsintaget ökar.
 
Tanken var ju lite att jag skulle kombinera ett ökat kolhydratsintag med ökad träning. Nu har det ju inte blivit direkt så då... så därför har jag hållit inne lite på fettet. Att fortsätta äta mycket fett samtidigt som kolhydrater lär ju inte vara någon jättehit... Men jag äter naturligtvis helfeta produkter!! Men jag har en misstanke om att det blir lite striktare nästa vecka, då jag har en flicka som fyller 8 år på fredag, och då kommer det en massa folk på besök i helgen, så det kan bli något icke LCHF i magen då...
 
Imorse blev det finn crisp till frukost. Enkelt och gott! Exempel på en snabb, lättsam och god frukost om man äter liberalare LCHF. Det är knappt 4 g kolhydrater i en skiva, så det drar lätt iväg om man äter flera. Men lyckas man att hålla sig till någon enstaka kan det vara okej. Allt är upp till dig!
 
Det blev ett ägg också och ett glas vatten. Jag har aldrig gillat att dricka vatten till frukost och fika, bara till mat. Men min yngsta dotter har slutat dricka mjölk och dricker alltid vatten istället så jag har börjat testa jag också. Och det funkar ju! Även om jag föredrar en kopp te till frukost, så vissa gånger, som imorse, hade jag inte tid att koka te och vänta på att det svalnar. Så då är ett glas vanligt vatten perfekt!
 
 
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Man måste lyssna på sig själv. Trivs man inte med det man äter så är det svårare att följa. Jag tycker du gör helt rätt som ändrar till något du själv känner passar dig.

Svar: Precis! Och detta passar bättre just nu iallafall...
Angelica

2013-09-06 @ 14:06:12
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Jag tycket det låter så jobbigt och konstigt att inte äta frukt ?! Frukt är naturens renaste och och mest " beautyfying" mat som man kan äta.. Det innehåller lite friktsocker men även massor av mineraler, antioxidanter,enzymer, vitaminer.. Osv. Det gör under för huden och håret, ger klar hy och tjockare år. Bacon och grädde gör kanske någon lite smalare om man utesluter alla övrigakolhydrater, men sån mat gör att man åldras fortare och man ser på huden att den blir glåmig. Lchf bidrar till "skinny old" looken... Så Ät mer frukt ! :)

2013-09-09 @ 08:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: