Ur balans!

Publicerat 2013-09-11 18:42:11 | i kategori Personliga tankar,

Min kropp är inte i balans just nu. Jag känner mig (ÄR) plufsig, tjock, samlar vatten, trött, stressad, hungrig jämt, sötsugen osv... Så förbannat tröttsamt!! Så här har det varit nu någon vecka. Och jag kommer liksom inte ur det. Jag hoppades att det skulle bli bättre när jag kunde börja träna igen, men trots det känns det fortfarande inte bra. Det här har också lett till sämre matvanor, och just nu hittar jag inte styrkan att bryta mönstret. Så rent fysiskt känns det sådär just nu... men själsligt känns det bättre. Det är saker i mitt liv som känns bättre nu som tidigare fått mig att må väldigt dåligt, fast kroppen känts bra. Det i sig är jätteskönt!! 
 
Jag hoppas och tror att det går lättare när den här fysiska tröttheten går över. Tack för att ni stöttar mig!! 
 
Postat av: Lana

Åh, vännen! Jag känner med dig! Och känner igen symptom! Än så länge gör jag "sämre" matval i form av massvis med nötter och bär...trött, ledsen, plufsig och sötsugen, precis som du känner! <3
Hoppas du bryter denna onda cirkeln!
Kanske du skulle söka hjälp? Det är kanske obalans i dina hormoner? Jag ska i alla fall till en näringsterapeut i Stockholm...privat, tyvärr...Men jag känner just nu, det får kosta så mycket et behövs, bara jag får hjälp och blir pigg och glad igen!
Sänder massor med styrkekramar från en som vet hur det känns! <3 <3 <3
//Lana

Svar: Obalans i hormonerna tror jag verkligen att det är, det verkar inte funka riktigt som det ska nu. Vad tråkigt att du inte heller mår bra nu. Vet inte om det finns såna här där jag bor, skulle kanske behöva en jag också. Lycka till och hoppas verkligen att du får hjälp!! <3
Angelica

2013-09-11 @ 18:53:31
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Mia

Försök fokusera på det där andra, som känns bra nu! Det är ju trots allt det inuti som är viktigast. :) De bra matvanorna kommer nog snart tillbaka. Du brukar ju ta dig ur svackorna.
Kram!

Svar: Det andra är det som är allra viktigast, helt klart! Den här svackan ska jag klara, ingen tvekan om det, frågan är bara när...
Angelica

2013-09-11 @ 19:25:44
URL: http://maria.bernhardsson.se/
Postat av: Catharina

Goa du! Att känna sig i obalans är det värsta som finns...ingen rolig känsla alls! Mitt råd är våga göra annorlunda, å när du väl gör det håll dig till det du bestämt då! Jag vet att det är svårt, men försök! Att hatta fram å tillbaka med kosten, gör kroppen oerhört stressad...därför tror jag att du har sug, är hungrig osv. Ta hjälp av min grupp på FB, där har du många som gått före!
Jag hoppas att du tar denna kommentar på rätt sätt, jag menar inget illa, utan jag vill dig bara väl!
Och det är jättemodigt av dig att våga skriva om detta! Sträck på dig, du duger och är bra på alla sätt och vis!

Stooooor Kram <3<3<3<3<3
C

2013-09-11 @ 19:55:09
URL: http://www.lycka33.blogspot.se
Postat av: Fröken Nilsson

Usch, inte kul alls när man känner så :( hoppas du hittar tillbaka till din väg, vilken du än väljer.....viktigast är att må bra :)
Kram <3

Svar: Tack snälla du!
Angelica

2013-09-11 @ 21:29:58
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Sofie

Jag har också haft en sån period för tag sedan, det var som om mina pms-sug inte gav med sig utan bara fortsatte. Men för mig har det också haft att göra med personliga saker som varit lite stressande och tagit energi och säkert fick kroppen i obalans. Jag är på återhämtningsvägen från en utmattning så när jag får en svacka och är tröttare än vanligt så märks det kraftigare än vanligt. Det verkar också drabba blodsockerbalansen och gör att jag får mer sug. Nu har det lugnat sig lite, sånt går ju perioder, det kommer att gå över även för dig!

Du får försöka ha tålamod och kom ihåg att lyssna på kroppen. Träna är bra men försök också få in avslappning/meditation eller liknande för att stressa ner. Höga kortisolnivåer gör säkert att hungern och suget finns där, liksom tröttheten. Gör mer av sånt du VILL göra och mår bra av. Ett bra sätt tror jag är att ta en stund och sätta sig ner och vara närvarande just i de stunder då sötsuget sätter igång och känna efter hur det känns i kroppen. Hur känns suget och eller tröttheten? Hur känns det i kroppen? Hur känns det psykiskt? Är det verklig hunger eller sug? Kan jag göra något annat i den här stunden för att hantera det? Verkligen bli medveten om känslan och bara tillåta den att vara där. Frustration gör ofta att suget (eller någon känsla ) får ta makten ännu mer när man försöker intala sig själv att "man får inte känna så" eller försöker fly ifrån det. Börja här och nu med att känna efter och försöka hitta ditt inombords lugn fast jag vet att det kan vara oerhört svårt. Men att koncentrera sig på det som man mår bra av och som ger positiv energi leder alltid i rätt riktning. Det blir inte bättre av att hacka ner på sig själv i sina svackor. Ibland är vi i balans och ibland inte men så måste det få vara. Allt är övergående, även svackorna :) Detta var dagens flummeri råd ;)

Hoppas det ordnar sig! Kram!

Svar: Tack så mycket för din kommentar! Absolut, jag måte få tid till avslappning också. Det var lite stressigt, men i helgen känner jag att jag återhämtat mig en del och så har jag nu haft två helt socker- och glutenfria dagar, vilken kroppen tackar mig för! Jag försöker verkligen inte hacka på mig själv. Nu känner jag att det värsta är över för den här gången. KRAM
Angelica

2013-09-12 @ 07:03:18
URL: http://nuetsnyanser.blogspot.com
Postat av: Alex

Ta nya tag. Kör strikt LCHF. Skippa frukt, nötter och röda grönsaker - du vet ju det här. Ös på med fettet! Du är på banana på några dagar.

Kram!

Svar: Tack! Strikt är inget jag vill köra just nu, kanske senare. Men tack för omtanken!
Angelica

2013-09-12 @ 09:12:54
URL: http://eatsleeptrainworkrepeat.blogspot.se/
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Vad jobbigt! Kram!

Svar: Tack!
Angelica

2013-09-12 @ 22:24:16
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Lotta

Kämpa på =)

Jag kände att jag behövde göra nåt jag också, tanken på vad jag ska stoppa i mig näst sitter liksom i. Nu har jag kört PF i 2 v, men jag äter ju inte lchf längre.
Men oavsett så har det iaf fått mig att inte tänka på mat HELA tiden, innan kickade det igång så fort jag stoppat nåt i munnen på morgonen.. Känns skönt så kör nog på ett tag. Suget är inte lika stort nu efter något gott men det sätter liksom igång så fort första målet är i magen. Kvällarna känns faktiskt lättare eftersom jag är så inställd på att inte äta efter 20 också, och det har funkat även fre-lör =) Dock blir det undantag ikväll då jag ska ut ;) Det är ju en början iaf, men tids nog kanske jag kan avstå godsaker mer och mer och försöka hålla det till en dag i veckan bara..

Svar: Vad kul att höra av dig Lotta! :-) Det där kände jag också när jag PF:ade, blev av med tänk på mat hela tiden. Men fick det aldrig att fungera i längden. Kanske nåt att ta upp igen. Kul att det funkar bra för dig!! KRAM
Angelica

2013-09-14 @ 08:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: